Ga naar inhoud

Thuisnetwerk

Daan030

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me aangemeld omdat ik mijn netwerk op orde wil hebben. Ik ben hier al heel lang mee bezig en heb veel dingen geprobeerd, maar telkens lukt het niet. Ik zou het fijn vinden als jullie mij willen helpen.

Ik wil namelijk dat alle computers in dit huis (2 laptops waarvan 1 vista en 1 windows7 en 2 computers met allebei windows 7) en e.v.t. een mediaplayer (A.C. Ryan Playon!HD) bestanden met elkaar kunnen uitwisselen. Ik ben al een paar keer aardig dichtbij gekomen waarbij de ene computer wel bestanden kon aflezen van de andere maar dat de andere computer de ene computer helemaal niet kon vinden. Ook heb ik dingen geprobeerd met het thuisgroep, maar daar staat er telkens dat er geen thuisgroepen in het netwerk bevinden terwijl dat wel zo is. Ook als ik op Netwerk druk vind de computer geen andere computers. Wel zijn ze allemaal verbonden via de router (speedtouch 780).

Mijn vraag is dus hoe verbind ik de computers en laptops met elkaar zodat ik bestanden, muziek, films enz. met elkaar kan delen? Ik heb nu vakantie en dus tijd om alles uit te proberen dus kom maar op met suggesties.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Beste Daan030,

In welke mate wil je de verschillende computers met elkaar laten communiceren en bestanden delen. Standaard heeft elke computer een locatie waar je gedeelde afbeeldingen, muziek, video's en documenten kan plaatsen. Enkel deze locatie is dan toegankelijk voor andere computers in het netwerk.

Indien je dat wenst kan je ook nog andere locaties op je computer beschikbaar stellen aan het netwerk al is dit meestal niet aan te raden.

Om alle computers vlot met elkaar te kunnen laten communiceren moet je zorgen dat ze allemaal in dezelfde werkgroep "praten". De naam van de werkgroep kan je zelf kiezen en moet op elke computer apart ingegeven worden.

Je instellingen voor de werkgroep en computernaam kan je vinden in de eigenschappen van deze computer.

Voor de computers met Windows Vista of Windows 7 komt daar een extra beveiliging bovenop. Om deze uit te schakelen ga je naar configuratiescherm - netwerk en internet - netwerkcentrum - geavanceerde instellingen voor delen. Onderaan de pagina vink je 'met wachtwoord beveiligd delen' uit.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.