Ga naar inhoud

Opstartproblemen; fans draaien maximaal, geen beeld


serge81

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

Ik heb nu al een half jaar opstartproblemen, wat gebeurt er? Ik druk de power knop in, alle fans (incl. die vd videokaart) beginnen hard te draaien en er wordt niet opgestart. Met niet opgestart bedoel ik überhaubt geen beeld verschijnt. Mijn pc is nu 2,5 jaar oud.

Dit probleem heb ik al een paar keer aangekaart bij mijn leverancier (azerty) en inmiddels zijn de volgende onderdelen vervangen: video-kaart, moederbord en voeding. Na elke reparatie deed de pc het weer even (1 week) goed en bij de vervanging van de voeding ging het zelfs 1 maand goed, tot de problemen weer steeds vaker op kwamen zetten. Ik heb nu 2 dagen lang geprobeerd mijn pc op te starten en vandaag had ik eindelijk succes.

Kunnen jullie mij misschien helpen? Ik twijfel of het probleem nu in de hardware of in de software zit. Zoals gezegd is ook het moederbord vervangen waardoor alles is losgehaald en opnieuw bevestigd, dus bijv. de ram zal het ws ook niet zijn.

Vriendelijke groet,

Serge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in de mogelijkheid bent op dit moment dat je pc het doet

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test gedraaid en de resultaten opgeschreven, weet niet precies wat je precies wilt weten, dus hierbij alle gegevens:

Walltime: 17:37

Cached: 3519M

Rsvdmem: 192 k.

Cache: on

Ecc: off

Test: std

Pass: 11

Errors: 0

Ecc errors: -

L1 cache: 32k 15831 mb/s

L2 cache: 6144 k 8748 mb/s

L3 cache: none

memory 3519 M/ 3850 mb/s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar je zegt dat de video-kaart, moederbord en voeding reeds vervangen zijn, ,gaat mijn gedacht uit naar het geheugen.

De test heeft uitgewezen dat de geheugen latjes goed zijn, maar ik vermoed dat de chipset van je moederbord de vier geheugenslots niet goed ondersteunt.

Ik stel voor om eens te proberen om twee van de vier geheugen latjes te verwijderen om te kijken of dit het probleem zou kunnen oplossen.

Durf je dit zelf niet aan kun je dit beter laten uitvoeren in de winkel waar je de pc gekocht hebt omdat anders je garantie misschien kan komen te vervallen.

aangepast door Dasle
spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.