Ga naar inhoud

Windows Live Photo Gallery

Tante Til

Aanbevolen berichten

Ik zie op MP vaker dat 1 foto in vieren gesplitst is, dus 4 afbeeldingen op 1 foto. Da's handig, want je mag daar slechts 3 foto's plaatsen.

Maar wat ik ook probeer, ik krijg dat niet voor elkaar.

Kan dat wel met dit programma, en zo ja, hoe moet dat ?

Ik kan nergens vinden welke versie ik heb. (ben niet zo ervaren in dit soort dingen, helaas)

Wie helpt?

Groetjes

Tante Til

aangepast door Tante Til
tikvoutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

- zorg dat je 3 foto's hebt op je harde schijf en dat je ook weet waar dat ze staan!

- start mspaint op

- ga naar het menu Bewerken en kies "Plakken Uit..."

Ga nu op zoek naar je foto

Klik op je foto en kies "Openen"

- Nu zie je dat er een stippellijn rond de afbeelding is. Je kan die foto nu kleiner maken door aan de uithoeken naar binnen te slepen. Dus ga naar de rechteronderhoek (of linkerbovenhoek) van je foto. Mik goed totdat je een pijltje ziet en sleep naar boven. Je ziet dat de foto kleiner wordt. Is de foto klein genoeg? Laat dan los.

- ga nu weer naar het menu Bewerken en kies weer "Plakken Uit..."

- Nu zie je weer een stippellijn rond de tekening. Maak ook deze foto kleiner door aan de rechterhoek naar boven te slepen zodat de foto kleiner wordt. Zolang er stippellijn rond is, kan je de foto ook verplaatsen, dus verplaats de foto naast de eerste foto.

- En zo kan je zoveel foto's als je wil in één foto maken.

Opgelet: bij het kleiner maken moet je wel goed mikken op de uiteinden van de foto, totdat je een pijltje ziet. (dus niet dat viervoudige pijltje). Dus goed mikken op een PUNTuiteinde.

post-484-1417704698,3281_thumb.jpg

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kurtt

Ik ben alweer een stapje verder. :-) Met "selecteren" krijg je ook een stippelrande, en ook de rest van je verhaal snap ik.

Gaat goed komen. :-D Vandaag verder niet veel tijd gehad, maar als ik nog hulp nodig heb dan weet ik jullie beslist te vinden.

Hartstikke bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm. Is ook het overdenken waard. Toen ik zat te googelen kwam ik die ook tegen.Maar toen had ik net mn vraag hier gepost. Dus ik dacht, eerst maar eens afwachten. En of het wat zou zijn voor mij was ook nog maar de vraag.

Maar als ook Kurtt het wat vindt dan ga ik er nog enes wat steviger naar kijken. ;-)

Wordt vervolgt. :-)

Bedankt in elk geval alvast, Asus, voor de tip.

Handig toch, die forums, hihihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.