Ga naar inhoud

pgsql met wamp?

kodro1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik weet niet of m'n vraag hier op de juiste plek staat, maar ik waag het erop.

Ik moet voor een Canadese klant een website maken in Drupal. (ben verre van een expert maar zal wel lukken)

Het probleem is dat die klant een Postgres (pgSQL) database heeft en ik gewoon ben van met MySQL te werken. Ik kan probleemloos de site installeren op m'n PC op m'n werk (met XAMPP én pgSQL) maar ik moet die ook aan de praat zien te krijgen op m'n laptop thuis. En daar wringt het schoentje: wanneer ik dezelfde stappen doe als op m'n werk (en dus via XAMPP) lukt het me helemaal niet. Wellicht omdat XAMPP geen 64-bit ondersteunt (?) en dus niet compatibel is met m'n laptop? Ik heb daarna geprobeerd om die pgSQL op WAMP te laten draaien maar dat geeft ook de ene foutmelding na de andere. Wat is de simpelste manier om een drupalsite op localhost weer te geven, zonder XAMPP maar dus wel met pgSQL? En bijkomende vraag: hoe kan ik makkelijk de database exporteren en importeren? (de instructies die ik via google gevonden heb, zijn allemaal erg onduidelijk, ingewikkeld of lukken me niet). Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.