Ga naar inhoud

Zyxel USB draadloos netwerk

Smeirlap

Aanbevolen berichten

Onlangs via Ibood een "ZyXEL Full HD Digital Media Streamer, Type DMA 2501" gekocht.

iBOOD.com - Internet's Best Online Offer Daily!

Blijkbaar kan deze niet autmatisch draadloos op het netwerk worden aangesloten waarvoor in de handleiding een optionele USB-stick van Zylex wordt aangeboden als oplossing. (pg. 100)

ftp://ftp2.zyxel.com/DMA2501/quick_start_guide/DMA2501_1.pdf

Een NWD-211AN of een NWD-270N.

Hierbij mij vraag of dit toestel enkel werkt op deze USB-adapters of op eender welke. Ik ben nl een total-leek op dit vlak (eigenlijk op meerdere vakken als het netwerken betreft :P).

Ik heb gemerkt dat er talrijke van deze USB-aansluitingen bestaan ... Soms iets goedkopere als deze welke worden aangeboden van het merk zelf :)

Andere vraag, in de handleiding wordt tevens vermeld dat mijn netwerk over een HCP-server moet beschikken om een IP-adres aan mijn streamer te kunnen geven. Wat is dees ? Ik heb een gewone laptop, draadloos verbonden met een Belgacom Box 2. Heb ik hiermee genoeg apparatuur om dat ding draadloos aan de praat te krijgen ?

Grtz !

aangepast door Smeirlap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere vraag, in de handleiding wordt tevens vermeld dat mijn netwerk over een HCP-server moet beschikken om een IP-adres aan mijn streamer te kunnen geven. Wat is dees ? Ik heb een gewone laptop, draadloos verbonden met een Belgacom Box 2. Heb ik hiermee genoeg apparatuur om dat ding draadloos aan de praat te krijgen ?

Je bedoeld waarschijnlijk een DHCP server.

Dat is wel in orde want die zit normaal ingebouwd in de BBox2.

Over de rest van je probleem kan ik me niet uitspreken want in ben niet vertrouwd met die toestellen.

Dat ga ik dus overlaten aan anderen die er meer van weten/kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangaande de DHCP server heeft kweezie al geantwoord, dus normaal geen probleem.

Hierbij mij vraag of dit toestel enkel werkt op deze USB-adapters of op eender welke. Ik ben nl een total-leek op dit vlak (eigenlijk op meerdere vakken als het netwerken betreft :P).

Ik heb gemerkt dat er talrijke van deze USB-aansluitingen bestaan ... Soms iets goedkopere als deze welke worden aangeboden van het merk zelf :)

Moeilijk met zekerheid te zeggen, maar gewoonlijk ondersteunen dit soort toestellen alleen hun eigen adapters. Je kan altijd eens proberen om een andere USB Wifi adapter te lenen ofzo en eens te proberen.

Misschien nog een opmerking, als je makkelijk een kabeltje kan gebruiken zou ik je dat aanraden, media streaming over een wireless verbinding kan prima werken, maar ook wel problemen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.