Ga naar inhoud

recovery disk problemen

kensing

Aanbevolen berichten

hoi allen,

Ik zit met een probleem: ik heb een vrij recente hp pavilion laptop dv6 zonet overgekocht van iemand. Standaard bevat d ie alle Hp drivers en software, waaronder ook de recovery manager om alles terug naar de fabrieksinstellingen te krijgen. De persoon van wie ik deze laptop heb overgekocht heeft echter de voorgeïnstalleerde windows 7 (home premium 64 bit )verwijderd en er de Engelse windows 7 enterprise opgezet. Hij heeft wel de D: recovery partitie onaangeroerd gelaten.

IK wil nu echter opnieuw de pc downgraden naar de fabriekinstellingen waardoor de oorspronkelijke software en besturingssysteem er terug op komen.

Nu stuit ik op het volgende probleem: door zijn wijziging van besturingssysteem heeft hij de HP recovery manager verwijderd die normaal ervoor zorgt dat je de recovery partitie kan gebruiken. Deze opnieuw downloaden lukt niet, want hij krijgt het niet geïnstalleerd doordat hij geen HP software meer vindt op deze laptop.

Ik heb reeds geprobeerd op de D partitie actief te zetten om op die manier rechtstreeks op te starten, maar dit blijkt niet mogelijk. Via diskmgmt is die optie voor de D schijf niet aanwezig.

Kunnen jullie mij helpen?

Mvg,

TIm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zou het ook kunnen lukken, maar ik weet zeker niet of het lukt:

Start de computer opnieuw op en druk op f11 als het bericht ‘Press <F11> for recovery’ (Druk

op F11 voor herstel) op het scherm verschijnt. Selecteer vervolgens Recovery Manager.

Recovery Manager wordt geopend.

2. Klik op Advanced Options (Geavanceerde opties).

3. Klik op System recovery (Systeemherstel) en vervolgens op de knop Next (Volgende)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.