Ga naar inhoud

ram geheugen wordt niet volledig benut


pr1mate

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb sinds enige tijd 4 gig aan geheugen zitten in mijn pc. Het probleem is dat er maar 2, zoveel wil werken. Ik heb al een bios update uitgevoerd maar dit heeft het probleem niet opgelost. Ik d acht ergens een proggie te laten lopen hebben een week of 2 geleden waarin te zien was dat mijn pc 8 gig aankon. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik voeg hierbij een printscreen post-6410-1417704698,4567_thumb.jpgvan mijn computer eigenschappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het wat moeilijk lezen wat er staat, Geïnstalleerd geheugen 4GB ???? beschikbaar.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd 2.94 ter beschikking. Ik heb een geluidskaart zitten denk ik. Tv kaart niet. Ik heb wel nog een extra externe geluidskaart via mijn steelseries headset. Mocht ik er nog 4 Gb bij steken, zou ik dank op dezelfde 2.95 blijven hangen of kan dit helpen. Al vrees ik dat DDR2 en 400 Mhz niet echt beschikbaar is. Wel Pc 6400, maar die ligt meteen op 800 MHz. Zou de kosten er niet willen insteken om dan te merken dat het evengoed niet gaat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn vorige pc maakte ik gebruik van een geluidskaart van Creative en deze snoepte een deel van mijn RAM-geheugen af.

Door het gebruik van deze apparaten word door je moederbord automatisch geheugen gereserveerd hiervoor.

Mocht je extra geheugen toevoegen dan zal het beschikbare geheugen toenemen want zover ik weet blijft het geheugen wat voor deze apparaten gereserveerd word het zelfde ongeacht hoeveel je fysieke geheugen toeneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je geheugen bij willen steken dan dien je in principe dezelfde te nemen dan dat je nu in je systeem hebt.

Dus pc 6400 800 MHz.

Nu heb je latjes van Kingston in je pc zitten, op deze modules staat een code die vaak begint met KVRxxxxxxx

Is het mogelijk om deze code eens te vermelden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ja ik heb het eens bekeken maar ik denk niet dat ik er nog veel geld in ga steken. Hij loopt vrij ok nu. Als ik er nog iets aan doe, zal het een volledig nieuwe pc worden. Alvast bedankt! Het enige waar ik nog mee zit, is het feit dat ik mijn pcc handmatig moet afzetten. Aan de knop dus. Ik had vroeger xp staan maar heb er een win 7 bij gezet op een ssd drive. Ik moest steeds die 7 selecteren bij de opstart. Nu heb ik die xp er af gedaan. Wel wat moeten prutsen in de master boot, want een gewone format wilde hij niet doen en had he dan verwijderd met een installatie cd en dan via cmd de nodige aanpassingen gedaan bootfix. Heeft iemand een idee hoe ik er kan voor zorgen dat ik nu op de pc gewoon op afsluiten klik en dat hij dit ook effectief doet? Indien nodig open ik wel een nieuwe toppic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.