Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey

Ik heb een laptop en ik heb daar een dual boot op geïnstalleerd van windows XP en Ubuntu 10.4. Maar nu kan ik niet op het internet met ubuntu (draadloos). Moet ik eerst een driver installeren of niet? Kan iemand helpen?

Mvg

Computerboy

Geplaatst:

Welke laptop heb je? Geef merk en type?

Heb je wel internet als je via de kabel verbinding maakt. Je kan beter na een installatie van Ubuntu altijd eerst werken met de kabel.

Na een nieuwe installatie van Ubuntu moet je ook eerst alle updates downloaden en installeren. Verder kan ik je ook aanraden om dit stappenplan te volgen. Op deze manier worden toekomstige problemen vermeden.

Als je deze stappen hebt uitgevoerd, start je laptop dan opnieuw op.

Ga nu naar Systeem --> Administratie --> Extra Stuurprogramma's (Hardware drivers als je de Engelstalige versie gebruikt).

Wordt er melding gemaakt van te downloaden drivers? Zo ja, geef dan even mee welke.

De volgende lijst met te ondernemen stappen is niet verplicht uit te voeren, maar kan wel handig zijn.

Geplaatst:

Het lukte niet. Op die laptop is er ook een licht (lichtje van WiFi) dat brandt als ik op windows xp ben als ik verbonden wil zijn met internet en dat lampje krijg ik niet aan in ubuntu.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.