Ga naar inhoud

PC blijft even hangen op 'Welkom' scherm

Jensb

Aanbevolen berichten

We hebben hier een probleempje met 2 computers.

1 computer is een vaste pc met windows 7 ultimate met SP1

de andere is een laptop ook met windows 7 ultimate met SP1.

Het probleem:

Sinds enkele weken blijven beide computers een tijdje 'hangen' op het welkom scherm dat verschijnt wanneer iemand inlogt. Na ongeveer 5 tot 10 min wachten start de computer normaal op zonder enige error boodschap.

Met de vaste PC was het probleem even opgelost, maar nu is het terug.

Aangezien dit bij de 2 computers tegelijk gebeurde dacht ik aan een verkeerde update ofzo.

Verder is er 1 keer een bericht verschenen op de vaste PC over een probleem met de printerspooler.

Ik heb verder geen idee wat het zou kunnen zijn en hoe het verholpen kan worden.

Hopelijk weet iemand raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer mn updates idd handmatig uit, maar wel met een groot aantal tegelijk (laatste keer 15 updates) ik heb enkele updates waarvan ik dacht dat het probleem kwam te verwijderen maar geen succes.

Wanneer de pc blijft hangen op het welkomst scherm zie je dat de harde schijf even (5-10 min) niks doet, wanneer de hd terug 'aangaat' meld de pc meteen aan.

de pc herstellen naar een herstelpunt zal niet meer gaan, ik had deze functie uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.