Ga naar inhoud

geen geluid tss pc en philips tv

vinc

Aanbevolen berichten

mijn eerste contact met pcforum. Ondanks alle instellingen correct blijken , krijg ik geen geluid via de speakers van mijn recent gekochte tv. Ik gebruik een hdmi-kabel aansluiting . type tv : philips 40pfl8605H , mijn laptop : msi cr720. Het beeld is ok maar geen geluid via hdmi en ook geen geluid met output hoofdtelefoon naar ingang audio-in op tv. Mijn hoofdtelefoon (pc) werkt wel perfect, er is dus wel signaal uitgang.De helpdesk van philips stuurde me nieuwe software maar steeds geen geluid. heeft iemand hier ervaring mee.Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, heb dit reeds gedaan maar geen reactie ondanks dat tv er gemeld wordt. het balkje met geluidsniveau rechts blijft op nihil en dit ondanks dat de volumemixer op max staan. ik kan de philipstv niet aanklikken nog zelfs als standaard instellen.toch bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zou eventueel in de HDMI kabel kunnen liggen. Je hebt in principe twee types, HDMI en HDMI-A (HDMI Audio). Het eerste type (wat wel zeldzaam is tegenwoordig) geeft alleen Video door. Moest je dit type kabel gebruiken dan krijg je alleen beeld op je TV, maar de andere audio inputs worden wel uitgeschakeld.

Je kan eens testen met de kabel die je normaal gebruikt om de verbinding met je digitale TV box te maken te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Dag vinc,

Is het probleem met geluid opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem niet opgelost, het ligt aan laptop volgens verkoper, hij weet het ook niet, ter plaatse geprobeerd met andere kabel

en winkel-tv en identiek probleem, geen geluid. ondertussen via streaming geprobeerd , pc ziet laptop en omgekeerd ook maar daar(zou) probleem met belgacom b-box2 die streaming niet doorlaat en naar belgacom bel ik niet meer. heb reeds uren besteed aan deze applicatie, frustrerend.... toch bedankt voor uw reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem niet opgelost, het ligt aan laptop volgens verkoper, hij weet het ook niet, ter plaatse geprobeerd met andere kabel

en winkel-tv en identiek probleem, geen geluid.

Is straf dat de verkoper er ook geen oplossing voor heeft, maar die verkoper is misschien geen pc hersteller?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.