Ga naar inhoud

opeens langzamer en langzamere pc

jetske

Aanbevolen berichten

Wanneer is het traag beginnen gaan?

Heb je toen misschien updates gedaan van windows of drivers?

Doe ook eens een schijfcontrole.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

GOH updates dat denk ik niet ik zelf zeker niet maar ik heb die van windows op automatisch staan dus let ik er daarom niet op .Drivers zeker niet alhoewel ik me vaak afvraag als die niet geupdate moeten worden dat ik in al die jaren nog niet gedaan dus .

Ik heb die schijfherstel gedaan hoe vaak moet ik dat eigenlijk doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drivers moet je niet updaten zolang je geen problemen hebt alhoewel microsoft soms driver updates bij de maandelijkse updates doet.

Kun je eens nakijken bij de update geschiedenis of er soms updates zijn die mislukt zijn.

Schijfcontrole is 2 tot 3 maal per jaar voldoende, tenzij je problemen hebt, dan mag je het ook uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open internet explorer en kijk bij extra of help en klik daar op windows updates.

Je komt dan terecht op de windows update pagina voor XP.

Indien gevraagd wordt om een activeX control te installeren, sta je dat toe.

Op de pagina die dan opent heb je aan de linkerkant een kolom met links en een daarvan gaat naar de updategeschiedenis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[TABLE]

[TR=class: sys-table-cell-bgcolor1]

[TD] [/TD]

[TD]KB2657424: Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 op Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista en Windows Server 2008 x86[/TD]

[TD]status_failed.gif[/TD]

[TD]zaterdag 31 december 2011[/TD]

[TD]Automatische updates [/TD]

[/TR]

[TR=class: sys-table-cell-bgcolor2]

[TD]Windows XP[/TD]

[TD]Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework 2.0 SP2 op Windows Server 2003 en Windows XP x86 (KB2656352)

Deze staan op als mislukt met een vraag teken achter .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet u ben aan het denken dat ik de pc weer formateer dan is dat dadelijk opgelost (hoop ik toch ) .

Hij blijft raar doen in het begin ik de pc opstart gaat het maar als ik er een uurtje of twee op zit is het niet meer te doen is hij zo langzaam .dan moet ik alles afsluiten . en alles een keer laten lopen en dan gaat het weer ff .

Daarom denk ik dat het het beste is van te formateren .

U vroeg mij met wat voor programma ik de pc formateer zijn daar programma's voor (welke) of is gewoon formateren via windows ook goed .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik bedoel alles eraf gooien en opnieuw installeren .

Maar heb lang zitten nadenken als ik wat anders doe dan vroeger of iets anders heb geinstalleerd omdat u mij dat vroeg .

Wat ik wel gedaan heb is dat ik van virus scan veranderd ben ik had vroeger avg en nu avast .

Ik ben veranderd omdat ik de pc toen geformateert had en ik avg er opnieuw op wou zetten maar die nieuwe versie van 2011 gaat niet op de pc dan heb ik het zelfde probleem het langzaam worden .

Het zal toch niet die avast zijn zeker dat ie mss toch wat of dingen door gelaten heeft wat niet deugd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.