Ga naar inhoud

Aankoop nieuwe desktop

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zou graag een nieuwe pc kopen (de oude is alweer 5-6 jaar oud en traaaaaaaaag). Ik heb jullie lijstje ingevuld:

• Waarvoor heb ik een PC nodig ?
    Hoofdzakelijk voor dagdagelijks gebruik (gewoon surfen e.d.), maar ook vaak voor geluids- en fotobewerking (photoshop en audition), en ook wel eens om een spelletje te spelen :)
    Mijn vrouw vindt het vooral belangrijk dat de pc snel is, en vlot verschillende taken kan uitvoeren (tegelijk).
  • Wat is mijn budget ?
    Qua budget hebben we €800-900 voorzien.
  • Een merkcomputer of een samenstelling ?
    Een merkcomputer hoeft niet per se, zolang de onderdelen en assamblage maar betrouwbaar zijn.
  • Ga ik overklokken ?
    Van mijn vorige pc heb ik geloof ik de grafische kaart overklokt (ik kon gewoon met een bijgeleverd programmatje een maar balkjes verschuiven, waardoor hij X% meer presteerde of zo), maar ik kan helemaal niet inschatten hoeveel effect dit heeft, en ben eigeinlijk niet echt van plan het te doen...
  • Ga ik later upgraden ?
    Neen
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?
    Ik heb twee externe hard disks die USB3.0 zijn, dus dat liefst wel. Ik weet niet zo goed wat SATA600 is...
  • Ga ik zelf assembleren ?
    Neen, dat vind ik teveel risico...
  • Heb ik een besturingssysteem nodig ?
    Liefst met besturingssysteem (ik denk dat een gewone Windows 7 Home Premium goed is?)
  • Ga ik zelf installeren ?
    Liefst zelf installeren (om evt ook schijf te partitioneren)
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen ?
    Geen voorkeur, hoeft er niet speciaal mooi uit te zien...
  • Heb ik nog randapparatuur nodig ?
    Neen, ik heb alles nog.
  • Heb ik specifieke wensen ?
    Niet meteen. Ik zou eventueel ook nog graag tegelijk mijn TV en mijn computerrscherm willen kunnen gebruiken.

Ik heb al eens gekeken naar de best buy guide van tweakers.net, en het regulier gamesysteem (Hier) leek me wel interessant, maar ik heb sowieso geen idee waar ik zoiets zou kunnen laten maken, en of het eigenlijk wel strookt met het lijstje hierboven...

Alvast bedankt voor alle hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de samenstelling even aangepast aan een budget van 700 euro. Het verschil tussen 4GB en 8GB is merkbaar, maar het prijsverschil haast niet, dus is er weinig zin het geheugen te verlagen tot 4GB. Als processor heb ik moeten kiezen voor de Intel Core i3 2100, een goed product, maar niet heel erg snel. Ik zie dat er af een toe een spelletje zou gespeeld worden op deze computer en dat het belangrijk is om meerdere zaken tegelijk uit te voeren, daarom zou ik toch 60 euro meer spenderen en de Intel Core i5 2500 nemen. Dan heb je werkelijk een snelle processor, ideaal voor jouw doeleinden. Verder heb ik nog kleine aanpassingen gemaakt, ik heb een ander merk van de videokaart genomen, omdat de prijs veel gunstiger is en er is praktisch geen verschil. De 750 watt heb ik verlaagd naar 650 watt, dat scheelt toch al weer 30 euro en meer dan 650 watt ga je zeker niet nodig hebben. En als ik nog een tip zou mogen geven, voor een 30 tal euro's meer heb je een meer kwaliteitsvolle behuizing met voldoende koeling en uitbreidingsmogelijkheden; zoals bijvoorbeeld de CM 690 II Advanced.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel! Ik denk dat ik voor die aangepaste samenstelling ga gaan, maar dan wel met de i5 2500 processor. Alleen zie ik niet meteen een verschil tussen de Intel Core i5 2500 en de Intel Core i5 2500k (behalve dan 10 euro)...Ook als ik vergelijk lijkt de goedkopere vooral meer te kunnen, of zie ik dat mis?

Alleszins nog eens bedankt, en fijne feestdagen! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.