Ga naar inhoud

Herinstallatie PC

franciscus1

Aanbevolen berichten

Beste , zou mijn oude desktop PC volledig willen herinstalleren . dus alles der af en een volledige nieuwe installatie doen.Heb echter de originele installatie DVD niet meer . Zou eerst een back-up willen maken van het OS (windows vista ) + al de nodige drivers . hoe kan dit best gebeuren ? Heb "Acronis true image home 2011" ter beschikking thks voor de hulp .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Acronis kan inderdaad een Image maken van je pc. Daarmee kan je je Vista weer herstellen indien je dit nodig acht. Helaas is er geen mogelijkheid om de drivers te backuppen en die weer terug te zetten op de nieuwe installatie. Drivers staan wel op het internet, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Heb je je pc zelf samengesteld of heb je een merk-pc? En om welk merk en type gaat het dan? Indien het een merk-pc betreft is de kans groot dat je een recovery-partitie hebt, waarmee je Vista opnieuw kan installeren zonder cd.

aangepast door Gerjannn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste , zou mijn oude desktop PC volledig willen herinstalleren . dus alles der af en een volledige nieuwe installatie doen.Heb echter de originele installatie DVD niet meer .

Als je geen installatie-cd hebt kan je geen zuivere herinstallatie uitvoeren of je moet zoals in bericht 2 vermeld beschikken over een recovery- partitie of recovery dvd.

Zou eerst een back-up willen maken van het OS (windows vista ) + al de nodige drivers . hoe kan dit best gebeuren ? Heb "Acronis true image home 2011" ter beschikking

Je kan altijd met Acronis een backup maken van je huidige systeem inclusief je drivers, maar daar ga je niet veel aan hebben want jij wil denk ik toch een zuivere herinstallatie van je Windows toch?

Met zulke backup maak je een volledige backup zoals je PC op dat moment is, dus.....:dong:

Je kan wel met software zoals hieronder een backup van je huidige drivers maken.

Maar zoals gezegd om een herinstallatie van Windows uit te voeren zal je toch moeten beschikken over een Windows installatie-cd of recovery functie.

DriverMax - free driver download program for Windows XP & Vista

Driver Genius Professional Edition -Overview

Free driver backup software, Driver Magician Lite

Driver Backup - Free software downloads and software reviews - CNET Download.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Al bedankt voor de nuttige links voor het backuppen van de drivers , ik ben verder nog op zoek naar mogelijke oplossingen voor het herinstalleren van het OS , anders zal ik een nieuw OS (windows 7 ) installeren , krijg ik misschien van een vriend , laat nog wel iets weten .Ik wil inderdaad een volledig nieuwe installatie doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo franciscus1,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.