Ga naar inhoud

Windows Genuine advantage

Carl_Ngein

Aanbevolen berichten

Ik heb een legale Windows XP Pro SP2 versie gekocht en geïnstalleerd op en oude PC met 3 GB DDR RAM en een snelle HD. Kennelijk worden automatisch nieuwe updates geïnstalleerd. Zo kreeg ik onlangs een melding dat ik een niet legitieme Windows versie heb, terwijl ik deze WEL legaal heb gekocht.

Ik kan me niet voorstellen dat dit probleem zich in de loop der jaren al niet eerder heeft voorgedaan, maar ik kan nergens in de forums een oplossing vinden. Kunt u mij wellicht verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carl_Ngein,

hoe ver sta je met het oplossen van je PC-probleem ?...:hmmmm:

Ik heb contact opgenomen met de verkoper. Deze pc waarvoor deze licentie was gebruikt is gesloopt. De licentie wordt volgens hem dus niet meer door iemand anders gebruikt. Het zou ook geen OEM licentie zijn geweest.

Hoe zou ik dit kunnen verifiëren? enige manier om m'n geld terug te krijgen of een andere licentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Asus,

Microsoft is inmiddels een grote bureaucratische organisatie geworden, waar het credo "regels zijn regels" meer prioriteit heeft dan gezond verstand en logisch nadenken. In hoeverre is het zeker dat hun WGA controle sluitend is? Dat een bepaalde licentie nog steeds op een bepaalde pc gebruikt wordt? Als een pc niet meer gebruikt wordt, wordt dat dan ook in hun administratie verwerkt?

Bij wie kun je dit aankaarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil geen spelbreker zijn maar voor Windows XP worden geen updates meer uitgegeven. Dus de pc wordt mogelijk zo lek als een zeef. Overstappen naar Vista of Windows 7 is echt aan te raden. Ik zeg dit echt niet om onaardig te doen, maar je pc wordt later echt kwetsbaar. Windows XP wordt (later) niet meer ondersteund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carl_Ngein. Er zijn verschillende mogelijkheden om te controleren wat voor een soort licentie gebruikt is. Het is belangrijk om te weten welke licentie gebruikt is daar niet zomaar elke licentie meegenomen kan worden naar een nieuwe/andere computer.

Om te beginnen kunt u dit doen met een tool "MGA Diag". Dit is een vrij toegankelijke Microsoft tool welke de WGA (Windows Genuine Advantage) en OGA (Office Genuine Advantage) status kan controleren. Download MGA DIAG via de volgende link: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012

Na het downloaden kunt u deze tool uitvoeren.

Wanneer MGA diag gestart is kunt u op "Continue" klikken

->Nu duurt het even voordat het programma reageerd. Hij blijft even op dit scherm "hangen" om vervolgens de resultaten te laten zien.

Wanneer u de resultaten krijgt te zien, klikt u rechtsonder op "Copy". De gegevens worden naar het klembord gekopieerd zodat u deze kunt plakken in een reactie op dit forum. Het is belangrijk dat u deze gegevens ongewijzigd op het forum zet. De productsleutel wordt gedeeltelijk afgeschermd, dus hier kan geen misbruik van gemaakt worden. Aan de hand van deze gegevens kunnen wij zien wat voor een soort Windows en Office Licentie is gebruikt op uw computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.