Ga naar inhoud

Geen draadloze internetverbinding beschikbaar.

Ror

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen. Eergisteren heeft een van mijn familie de snoer uitgedaan die verbonden staat tussen de draadloze router en de stopcontact. Daardoor kregen we geen internettoegang met de router. Als ik mijn laptop via draad met de MODEM verbind, dan werkt het internet wel, alles gaat goed met de modem :). Maar het enige probleem is dat de draadloze en met-draad verbinding met de router niet werkt.

P.S.: Het kan zijn dat de router DEFECT is. Is het zo?

aangepast door Ror
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat door deze actie een instelling is gewijzigt in je router.

Ik weet niet welke type router je hebt of dat je er een boekje bij hebt gekregen ( handleiding/ quick start o.i.d. ).

Meestal zijn deze routers als het draadloos niet werkt, benaderbaar doormiddels van een webadres.

Hiermee kom je in de router, mischien dat je daar je antwoorden vind.

Als je kijkt naar je netwerkbeheer ( aan de rechterkant van je taakbalk ) zie je dan ook je router????????

Kan ook zijn dat de router is teruggegaan naar zijn fabrieksinstellingen, ook dan zou ik zeggen kijk in de instellingen van je router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn router: D'link DIR-652

Mijn modem: Arris (Telenet)

Ik heb ook geprobeerd om de router naar mijn fabriekinstellingen in te stellen maar helaas, geen resultaat :/

by the way, FN+ toets werkt niet

aangepast door Ror
Link naar reactie
Delen op andere sites

doe het volgende eens :

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het (ik heb mijn pc met mijn modem verbonden), ik kan geen gegevens verzenden met de draadloze verbinding met de router want dan werkt het internet niet en ik kan dus ook geen bijlages doorsturen:

[ATTACH]15552[/ATTACH]

Aan amadues: neen, zelfs als ik de laptop met draad met mijn router verbind noch draadloos met de router, het werkt niet. Dus het is niet alleen het draadloosprobleem maar ook met-draadprobleem. Dus het ligt helemaal aan de router. Als ik de draad gebruik die verbonden staat met de modem, dan werkt het internet wel. Godzijdank is alles goed met de modem :)

P.S.: kijk eens opnieuw naar mijn eerste post, ik heb daar wat wijzigingen gebracht. Ik heb geschreven dat er een draadloosconflict is met de router, maar het gaat niet alleen om draadloos maar ook met draad. Dus is er iets mis met de router.

ipconfig.txt

aangepast door Ror
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Arris modem werkt dus normaal.

Kan je de router's WLAN poort met een kabel met de Arris modem verbinden en de PC met één van de LAN poorten ?

Dan de Arris modem resetten dan de router.

Controleren of de lichtjes aan de verbonden poorten aan zijn.

Dan op de PC weer een ipconfig doen.

Als het internet nu niet werkt terug aansluiten op het modem om het bestandje te kunnen doorsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.