Ga naar inhoud

Blu-Rau schijf


Laura

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een klein probleempje in mijn Sony Vaio VGN-FW21M zit een Blu-ray brander, nu wil ik volledig mijn Blu-Ray's BD-RE 25 GB wissen en dat lukt niet bij Fujifilm en TDK schijfje wel als ik snel wissen doe lukt het wel maar dan is de schijf niet helemaal gewist en is er minder capaciteit.

Ik gebruik de Blu-Ray om mijn tijdelijke eigen filmpjes op te slaan.

De Sony schijf kan ik wel volledig wissn??? ik wis met het programma die meegeleverd werd met Vaio = easy media creator van Roxie.

Andere programma reeds geprobeerd zelfde resultaat!!! alle Updates gedaan sofware & hardware.

Weet iemand daar raad mee, dank bij voorbaat

Gr,

Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij blu-ray schijven heb ik nog geen herschrijfbare schijven gebruikt.

Maar snel wissen en volledig wissen heeft niks te maken met minder of meer wissen.

Je zou de schijf volledig moeten kunnen gebruiken.

Bij snel wissen wordt de data niet fysiek gewist, enkel de verwijzing naar de bestanden worden verwijderd waardoor het lijkt alsof je schijf leeg is.

Bij volledig wissen wordt alles overgeschreven alles is dus fysiek weg.

Welke foutmelding krijg je bij volledig wissen?

post-23245-1417704699,849_thumb.jpg

post-23245-1417704699,8727_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

Dit is wat er gebeurt na ongeveer een 1/2 uurtje met een TDK of Fujischijf met Sony is er geen probleem nog iets zo 3 jaren terug bij aanschaf toestand kon ik wel de schijven wissen dacht dat het iets met de sofware te maken heeft?

Foutmelding:

Schijf wissen: Er is een probleem opgetreden met het wissen van de schijf.

Mogelijk is het medium beschadigd of bevinden er zich krassen* op.

Gebruik een andere schijf als het probleem blijft bestaan.

Krassen zijn er zeker niet op!!! want ik behandel ze met zorg mijn schijfjes...

De wissnelheid stel ik altijd op de laagste stand

Evenwel onlangs de volledige Vaio laptop in zijn kooptoestand terug gezet en was het zelfde probleem maar de PC was terug sneller...en dat was een verademing met Vista...

Groetjes en dank voor de reactie,

Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

Max een 5 tal keer gewist 't is niet om pof. films te kopieren maar eigen film tijdelijk op te slaan voor een projectie op grootscherm en nadien terug te wissen.

De Sony's voorlopig geen probleem met het volledig wissen...

In het vervolg Sony schijfjes aanschaffen eigenlijk zijn het er maar 2 TDK en Fujifilm die niet gaan om volledig te wissen...

Eenmalig schijfjes wil ik niet branden omdat mijn films te kort zijn voor de 25 GB en ik bewaar de films toch op Harde schijf in Full HD.

Gr en bedankt voor de reactie en een fantastische "2012" ook aan alle medewerkers van PC Help Forum

Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.