Ga naar inhoud

PC wil niet starten


Lydiatje

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

afgelopen week heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet voor mijn vriend, nadat zijn oude pc het opeens compleet begeven had.

Specs zijn:

Mobo: Gigabyte 78LMT-S2P

CPU: AMD Athlon II X2 260

Voeding: Corsair CX 430

RAM: Kingston 4gb DDR3

De videokaart zit in het moederbord.

Er zitten 2 harde schijven in van zijn oude computer, met Windows XP erop.

Nadat ik de pc in elkaar had gezet startte hij wel op, maar kregen geen beeld. Dit bleek aan de CPU te liggen, dus deze hebben we vervangen.

Ik de pc weer opstarten, en toen kwam het Windows XP laad scherm, maar dan na een minuut ofzo start de pc weer opnieuw op.

Toen kreeg ik de tip mee om de schijven in RAID te zetten om de pc goed werkende te krijgen.

Nu heb ik dit gedaan... en doet de pc bijna niks meer.

Hij start op, piept, ik krijg een opstart scherm om in de bios te komen, maar moet wel al op DEL gaan klikken als ik de pc aanzet, anders kom ik niet in de BIOS.

En dan komt het echte probleem.. hij blijft hangen in het PCI Devices scherm. ook geeft hij hier geen harde schijven aan. Ik heb al geprobeerd om de BIOS te resetten, allen zonder resultaat.

Wie o wie weet wat dit is en hoe kan ik dit verhelpen?

Je zou deze dame erg blij maken als ze de pc werkende krijgt! xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.