Ga naar inhoud

problemen activatie windows

honk

Aanbevolen berichten

Beste

Mijn vriendin heeft problemen bij de activatie van haar Asus EEE Pc voor windows 7 starter. Het probleem was opgedaagd nadat ze een reparatie had aangevraagd voor haar pc. Wanneer ze deze terug kreeg, was windows erop geïnstalleerd zonder deze te activeren.

Hierbij zitten we dus met een probleem. Wanneer ik windows probeer te activeren krijg ik direct een foutcode met een venster met 3 keuzes:

1) Online een productcode kopen van Microsoft -> wanneer ik dit doe, valideerd hij windows... daarna krijg ik een scherm op internet (van Microsoft zelf) waarin vermeld wordt dat mijn windows versie legaal en geactiveerd is. Dit is niet zo want de achtergrond blijft zwart en bepaalde fucties kan ik niet gebruiken.

2) Een andere productcode opgeven --> werkt ook niet, geeft een foutcode

3) contact opnemen met Asus

Ik heb zelf de productcode op de computer achterhaald met 'keyfinder'. Heb deze dan ingevuld, maar niets werkte.

Ik ben ten einde raad, het enige wat ik nog kan doen en tevens ook een aan te raden oplossing van Asus zelf, is de windows te herinstalleren met behulp van recovery-partitie. Dit zie ik niet zozeer zitten omdat al haar bestanden op de C: partitie zijn geïnstalleerd... En hier staan veel verborgen dingen in waardoor er veel zal verloren gaan.

Graag hulp.

PS: heb nog goede 3 weken de tijd voor activatie --> had eerst geprobeert SP1 te installeren (gelukt), maar het probleem bleef hetzelfde met de activatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het aangewezen dat je contact opneemt met Asus.

Bij normaal computergebruik lijkt het ons logisch dat de gebruiker zijn persoonlijk wachtwoord en keycode kent. PCH verleent dan ook geen advies voor het achterhalen van wachtwoorden en keycodes. Kijk hiervoor even naar onze "Forumregels".

We moeten dan ook - tot onze spijt - dit topic sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.