Ga naar inhoud

Meerdere schermen


Insignis

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

Inmiddels ben ik enige tijd op zoek naar informatie over het aansluiten & instellen van meerdere schermen op Windows Vista. Reeds via verschillende bronnen trachtte ik de benodigde informatie te verzamelen, iets waar ik tot op heden nog steeds niet in geslaagd ben.

Een situatieschets

Op dit moment gebruik ik een scherm met een grootte van zo'n 15". Daar ik naar de normen van vandaag een relatief klein scherm in het bezit heb, en dit vaak nadelige gevolgen met zich mee brengt, ben ik op zoek naar een nieuw en groter scherm.

Daar mijn huidige scherm nog steeds naar wens werkt, wens ik ook dat scherm te behouden en als tweede scherm in te stellen in Windows Vista.

Mijn vraag / probleem

Om niet voor onvoorziene verrassingen komen te staan, wil ik me voor deze aankoop eerst degelijk informeren over het hoe en wat van een tweede scherm. De ene bron raadt me aan een nieuwe videokaart te zoeken als de eerste geen tweede scherm zou ondersteunen (hoe controleer ik dit?), de andere bron raadt me op zijn beurt aan een splitter aan te schaffen als de computer geen extra aansluiting zou hebben.

Mochten hier gebruikers ronddwalen die ervaring hebben met meerdere schermen (op Windows Vista) en mij zouden kunnen informeren / verder helpen, super. Ook extra bronnen zouden welkom zijn.

Alvast bedankt voor uw tijd en moeite,

Insignis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf maar 1 scherm maar kan je misschien toch al iets verder helpen.

Hoeveel uitgangen heb je op de videokaart en welke?

Heel veel kans dat je twee uitgangen hebt, dan hoef je enkel een scherm te kopen.

VGA

post-23245-1417704703,4586_thumb.jpg

DVI

post-23245-1417704703,47_thumb.jpg

HDMI

post-23245-1417704703,4461_thumb.jpg

Via deze link vindt je info en prijzen over vga splitters en via deze link over dvi splitters.

In onderstaande links vindt je ook info over het instellen van twee schermen.

Meer computerplezier met twee monitoren - Computer!Totaal

Tweede monitor aansluiten

Meerdere beeldschermen: veelgestelde vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dag Insignis,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.