Ga naar inhoud

Welke laptop kopen?

Aanbevolen berichten

Dag allemaal

Geen fan van poespas, dus straight to the point. :)

Ik twijfel tussen twee budgetten voor mijn nieuwe laptop.

Ofwel ongeveer 750euro

Ofwel ongeveer 1.500euro

Ik game behoorlijk veel en wil dus graag een klein 'game-beestje'.

Vraag 1: Mijn grote vraag is, koop ik een laptop van rond de 1.500 en zal deze langer meekunnen, dan één van ongeveer 750. Is een duurder laptop dus ook meestal duurzamer? Of presteert die enkel beter?

Vraag 2: En hebben jullie voorstellen qua laptop? Asus, Dell, Toshiba?

Vraag 3: Ik heb de indruk dat Dell het het beste doen op het vlak van prijs ten opzichte van specificaties. Maar levert Dell dan ergens anders in, is Dell duurzaam en degelijk? Ik heb zelf al eens gekeken voor Dell XPS 17 met de Intel Core i7-2860QM, dat spreekt mij wel aan!

Vraag 4: Ervaring met Asus iemand?

Als iemand mijn 4 vragen of 1 van de vragen kan beantwoorden, zou dat super zijn!

Alvast héél erg bedankt!

En gelukkige nieuwjaar! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag 1 : duurder is niet noodzakelijk degelijker...levensduur en bedrijfszekerheid is sterk afhankelijk van het gebruik en de behandeling. Vergelijk het met de autowereld : je kan zowel met een Dacia van € 9.000 als met een Mercedes van € 50.000 op de pechstrook belanden. Maar : als je wil gaan gamen (zoals je zei : een klein 'game-beestje') eindig je altijd in de duurste prijsklasse (€1500).

Vraag 2 : je somt 3 degelijke merken op...vergelijking van game-laptops vind je hier.

Vraag 3 : de game-modellen van Dell : Alienware.

Vraag 4 : goede ervaringen mee, maar zoals reeds aangehaald is niets onfeilbaar...garantie van Asus wordt schitterend nageleefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies zeker één die een goede koeling heeft want anders is de lol er snel af bij laptops ,volgens mij hebben de alienwares de beste je ziet dit bv doordat ze wat hoger zijn en grotere vantilatie gaten hebben, en bij hun kun je zelf je laptop samenstellen je kunt er zelfs een ssd standaard laten inbouwen wat ook al direct scheelt aan geluid en warmte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Gho, een jaar geleden was een goede game laptop van alienware +2000 euro, de prijzen zakken: Ik heb er een kunnen samenstellen met een scherm van 36 cm die 1700 euro kost.

Die van 29 cm: Alienware M11x

Voor 1400 euro ongeveer kwam ik uit op goede specs.

De dell XPS 17 heb ik ook lang zitten te bekijken, had hem normaal gepakt, maar dan stelde men vader een desktop voor die hij ging betalen, dus das altijd beter ;)

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.