Ga naar inhoud

Belgacom digitale TV via "Homeplug"

Mako

Aanbevolen berichten

Ik wou graag nog snel even iets vragen omtrent het homeplug systeem (PLC): we werken hier in huis al met 2 zo'n systemen. Het ene systeem werkt met een andere computer omdat daar een standvastige internetconnectie nodig is aangezien de computer regelmatig moet synchroniseren en dit met een plotse uitval van de netwerkverbinding enkel corrupte bestanden oplevert. Het andere systeem voorziet digitale televisie op 2 locaties in huis. Daar krijgen we op beide toestellen geregeld storingen in beeld en geluid... heb je ook hier enige verklaring ter beschikking? ;-)

(Indien nodig splits je dit topic maar af naar het daarvoor correcte forum)

Alvast bedankt en een voorspoedig 2012! :-)

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weinig ervaring met digitale TV via IPTV (zoals Belgacom). Het is natuurlijk wel een factor dat in tegenstelling tot digitale TV via de kabel het beeldsignaal over het netwerk wordt gestuurd. Bij kabel gebaseerde systemen wordt het internet alleen gebruikt om bepaald stuurinformatie door te geven.

Je moet rekenen dat je een debiet van ongeveer 2 Mb/sec nodig hebt om een goed TV beeld te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik vrees van niet, net lijkt me best dat je daarvoor Belgacom contacteert.

Het enige dat ik kan voorstellen indien het practisch haalbaar is, is een TV gewoon via een kabel op de BBOX aansluiten, waardoor je eventuele problemen met de "homeplug" zou kunnen isoleren.

Maar ik vermoed dat het waarschijnlijk beter is eerst Belgacom te contacteren, als je dat nog niet gedaan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.