Ga naar inhoud

Beeld van mijn PC "bevriest"


insanoz

Aanbevolen berichten

Zoals de naam van de topic al zegt mijn pc loopt na verloop van tijd vast; het beeld staat stil, de muis reageert niet, ctrl+alt+delete reageert niet en de Start knop op mijn toetsenbord reageert ook niet. Het enigste wat ik kan doen is op de reset knop drukken op mijn pc om dan 5 min later hetzelfde te hebben. :thumpdown:

Het gebeurt op onregelmatige tijdstippen; soms na 5 min, soms na 30 min. Ik dacht eerst dat het een virus was en dus heb ik mijn pc geformateerd en ik ben ook van OS verandert, van windows vista naar windows 7. Ik heb eerst en vooral de drivers geinstalleerd (de taal is zelfs nog in het engels) eer ik iets anders deed. Maar mijn pc loopt weer vast. Ik weet niet echt wat ik nu moet doen, ik gebruik mijn pc nu in veilige modus en in deze modus crashed hij niet maar dit is natuurlijk geen oplossing.

Mijn PC specs:

4t61e1.jpg

Ik heb ook HD Tune Pro laten draaien, misschien kan het jullie helpen want dat wordt regelmatig aanbevolen:

5dw200.jpg

Hopelijk weet er iemand wat te doen,

alvast bedankt op voorhand!

insanoz

aangepast door insanoz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi insanoz,

welkom op PCH...

Kan je de twee onderstaande procedures uitvoeren ?...

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

---------------------------------------------------------------------------------

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speccy:

http://speccy.piriform.com/results/JSuhXBcSpBC8aap5hnHopXx

HijackThis Log file:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 19:45:32, on 2/01/2012

Platform: Windows 7 (WinNT 6.00.3504)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16912)

Boot mode: Safe mode with network support

Running processes:

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Program Files\HD Tune Pro\HDTunePro.exe

C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugin-container.exe

C:\Users\Volckaert\Desktop\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Symantec NCO BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.6.0.29\coIEPlg.dll

O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.6.0.29\IPS\IPSBHO.DLL

O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.6.0.29\coIEPlg.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [PlusService] C:\Program Files\Yuna Software\Messenger Plus!\PlusService.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll

O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe

O23 - Service: Norton Internet Security (NIS) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.6.0.29\ccSvcHst.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe

O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA Updatus\daemonu.exe

O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe

--

End of file - 3708 bytes

Ik heb ook juist deze foutmelding gekregen nadat mijn pc terug vast liep:

Problem signature:

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1

Locale ID: 2067

Additional information about the problem:

BCCode: 116

BCP1: 8857B510

BCP2: 945AC87A

BCP3: C000009A

BCP4: 00000004

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 256_1

Files that help describe the problem:

C:\Windows\Minidump\010212-23250-01.dmp

C:\Users\Volckaert\AppData\Local\Temp\WER-34406-0.sysdata.xml

Bedankt voor je snelle reactie,

insanoz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hjt logje is zo proper als een pas gewassen baby maar dat is ook normaal voor een nieuwe installatie.

Heb je na de installatie ook de chipset drivers van het moederbord en de drivers van de grafische kaart geinstalleerd ?

Installeer ook het SP1.

Je kan het Service Pack 1 downloaden op deze pagina.

Klik op doorgaan en volg de instructies.

Je moet het bestand windows6.1-KB976932-X86.exe nemen.

Na de download dubbelklikken op het bestand om de installatie te starten.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hjt logje is zo proper als een pas gewassen baby maar dat is ook normaal voor een nieuwe installatie.

Heb je na de installatie ook de chipset drivers van het moederbord en de drivers van de grafische kaart geinstalleerd ?

Installeer ook het SP1.

Je kan het Service Pack 1 downloaden op deze pagina.

Klik op doorgaan en volg de instructies.

Je moet het bestand windows6.1-KB976932-X86.exe nemen.

Na de download dubbelklikken op het bestand om de installatie te starten.

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb ondertussen de chipset driver van mijn moederkaart geïnstalleerd wat ik over het hoofd gezien had en hij crashte sindsdien maar 1x (tijdens het bekijken van een youtube filmpje) in plaats van om de X aantal minuten. (ben op dit moment bezig met het downloaden van SP1 die je gelinkt hebt)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.