Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben een LG NAS N2A2 aan het installeren.

Als ik via het webmenu van de NAS naar de fileviewer ga en ik op deze weg de bestanden op mijn NAS verplaats (orden) werk ik dan rechtstreeks op de NAS (zonder omwegen) of worden deze dan ook geupload naar internet?

Alvast bedankt.

Peter

aangepast door p e t e r
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij werk je direct op de server!!

Ik heb mijn PC boven via mijn router bekabeld en beneden mijn laptop draadloos... Bijna geen verschil van snelheid... En echt direct aansluiten gaaat volgens mij niet. Alleen kan je een usbstick of i.d. aansluiten op de backup aan de voorzijde... Heb ik geen ervaring mee, sorry!

Geen idee op laatste vraag!

Dan nu mijn vraag!

Ik heb dus ook de lg n2a2, en heb hem nu geupdate naar de nieuwe UI, ik wil hem nu instellen als RAID1. De schijven zijn verwijderd, maar als ik nieuwe aan wil maken dan ziek ik geen volumeconfiguratie opties, waardoor ik dus geen schijven aan kan maken... Oftewel, server staat nu nutteloos in kast!

Al contact gehad met LG klantenservice, maar deze hebben gewoon geen idee hoe het apparaat werkt na de nieuwe update.. Schandalig behandeld door klantenservice!!

Hoe nu verder!?!?!

aangepast door mricewhite
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de neiuwe User Interface update, staan ze dus niet meer op RAID, maar worden ze gezien als 2 aparte schijven die niet naar elkaar backuppen, en je dus ook niets kan met de 2e schijf.

Als ik naar het volume ga, kan ik inderdaad een nieuw volume toewijzen, echter kan ik daarna niet verder omdat hij geen volume configuratie weergeeft. Heb al op de LG site gekeken, daar wordt die vraag ook gesteld, door een belg. Hierop reageerd LG dat zij in Amerika hem geen oplossing kunnen geven en dat hij in Belgie contact moet opnemen.

Dit heb ik dus in NL gedaan, echter zij weten zelf helemaal niet om met de nieuwe UI om te gaan... Vreemd, ze hadden de cursus nog niet gehad!?

Lijkt wl of er gewoon kleine fout inde ui zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen,

Met de selectieve spiegel kan je inderdaad ook backuppen, maar neit op de secundaire schijf, ik niet tenminmste...

Mijn probleem heb ik gisteren opgelost. Als ik achter mijn PC ging zitten dan kon ik wel meer zaken doen in volumeconfiguratie, zat eerst onder aan mijn laptop en die zag niks... Misschien komt dat door draadloos ofzo.. In ieder geval is mijn probleem opgelost!

Hij werkt nu en dan werkt hij ook weer goed!!!

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ben hier nieuw en heb een vraag.

Ik heb een LG NAS N2A2 gekocht en wil hem op RAID1 instellen, kan in manual niets vinden

(of lees niet goed:D)

Iemand hint?

thanks, Jan

Heej Jan,

Je moet je harde schijven verwijderen, daarna opnieuw toevoegen, door ze allebei tegelijk te selecteren. Dan kan je RAID1 kiezen, ben hier ook lang mee bezig geweest.... Ik zou wel even eerste de nieuwe UI downloaden en installeren inclusief de update 9595..

Succes ermee...!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.