Ga naar inhoud

probleem met printen


geetn

Aanbevolen berichten

Ik heb mij een nieuwe printer gekocht (hp deskjet 3070). Nu zit ik met het probleem dat de 2 computers van mij alletwee dezelfde naam hebben waardoor de printer telkens zegt dat de computer niet online is als ik de keer ervoor met de andere computer heb geprint. Is hier soms een oplossing voor?

dank bij voorbaat.

Geetn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke versie van Windows werk je? Als de naam van een van je computers veranderen een oplossing kan bieden kan je dit doen op volgende manier. Rechtsklik op 'deze computer' en kies eigenschappen​. Nu kan je in het tabblad delen (Windows XP) of bij instellingen computernaam, domein en werkgroep (Windows Vista/7) je computernaam veranderen. Levert dit enig succes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam was niet hetzelfde maar ik heb hem toch een andere naam gegeven. Nu krijg ik de 2 computers op mijn printer. Maar naar de ene computer doorsturen is geen enkel probleem maar de andere zegt nu dat ik eerst moet wachten tot de andere taak klaar is. Ik heb al gekeken in de wachtlijst van de computer en de printer en ik vind niets in de wachtlijst. Zou dit misschien komen omdat ik de computer een andere naam heb gegeven? Ik gebruik een windows 7

al bedankt

Geetn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even samenvatten :

Als je een netwerk maakt dan moet elke PC een unieke naam hebben. De werkgroep moet voor alle PC's dezelfde zijn.

Op de PC waar je printer op aangesloten is (als dat het geval is en hij is niet aangesloten op een router), moet je de printer installeren als lokale printer en als standaard printer.

Op de andere PC moet je de printer installeren als netwerk printer. Je krijgt dan een lijstje van de beschikbare netwerk printers. De andere PC moet uiteraard aanstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam was niet hetzelfde maar ik heb hem toch een andere naam gegeven. <...> maar de andere zegt nu dat ik eerst moet wachten tot de andere taak klaar is.

Op het ogenblik dat je de computer van naam veranderde, stonden er toen nog documenten van die computer in de wachtrij voor de printer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.