Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het probleem dat mijn tekst steeds vreemd dik en grof wordt, telkens wanneer ik klaar ben met typen in indesign. Het is niet gewoon "bold" zoals het uitziet wanneer je de tekst echt zelf bold maakt, maar dikker dan het hoort te zijn. En wanneer ik het exporteer naar PDF blijven de letters ook dik in het pdf-document.

Op het moment dat ik weer in een zin begin te typen wordt de tekst van die zin waarin ik typ weer gewoon smal en smooth zoals het hoort. Maar zodra ik op een ander object in mijn document klik verandert het weer naar een dikke grove tekst. Het maakt niet uit welk lettertype ik gebruik, bij allemaal treedt hetzelfde effect op.

Ik heb precies dit zelfde probleem ook al eens eerder gehad op een andere laptop met windows xp en indesign CS3. Alleen hierbij was het probleem verholpen zodra ik zorgde dat ik geen png-afbeeldingen meer in mijn document gebruikte. Maar nu helpt dit ook niet meer, zelfs als ik alle afbeeldingen uit mijn document verwijder blijft de tekst gewoon vreemd dik. En bij de indesign-documenten die ik op mijn oude laptop heb gemaakt en die er daarop prima uitzagen, is de tekst ook vreemd dik wanneer ik het met mijn huidige laptop in indesign CS4 open.

Ik heb ook de kleurinstelling van de tekst al veranderd, maar zowel bij RGB als bij CMYK blijft de tekst vreemd dik.

Is er misschien iemand die een oplossing voor dit probleem heeft?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.