Ga naar inhoud

Laptop Hp Pavilion dv5000 valt uit


lunglow

Aanbevolen berichten

hoi , mijn laptop van een zevental jaren oud valt steeds uit; meestal na een paar seconden, soms na twee a drie minuten met een plopje, net zoals je hem zou uitzetten door constant op de uit-toets te drukken; geeft dus ook geen enkele mededeling;

het Ramgeheugen is 512Mb en hier gaf hij wel aan in EVERESTHOME en ook in eigenschappenPC dat dit slechts 382Mb zou zijn : heel raar ; zou hier evt ook het probleem kunnen zitten of moet ik nog wat anders nachekken ???

alvast dank bij voorbaat

lunglow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of je dit nog op een of andere manier kan iutvoeren ?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vrees een beetje dat alle hulp te laat gaat komen want op dit moment doet hij helemaal niks meer, alleen het ledje voor het opladen van de battery knippert nog(middelste van drie); de voedingsspanning komt nog tot de aansluiting op het moederbord maar er gebeurt helemaal niets bij drukken op starttoets

Of heeft iemand nog een hint ????????

In elk geval toch bedankt voor de reactie

groeten

Lunglow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geprobeerd met batterij alleen, met netspanning alleen en ook samen : er gebeurt helemaal niets bij indrukken starttoets ; alleen het batterijledje vooraan voor opladen knippert snel; spanning op aansluiting moederbord is OK en ook de zekering op mobo is OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de leeftijd van het toestel en de symptomen vrees ik dat het weinig zin zal hebben om hier nog veel in te investeren. Het enige waar ik nog kan opkomen is eens proberen met een andere voeding als je die ergens even kan lenen ... . Maar ik vrees dat het een waterkansje is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.