Ga naar inhoud

hoe XP Internet Security 2012 virus verwijderen?

Aanbevolen berichten

Excuus voor het lange wachten, maar dit topic is zo complex geworden dat ik het echt een paar keer heb moeten doornemen.

Er zijn zoveel problemen ontstaan op verschillende niveau's (niet alleen je netwerk), dat het vrees ik erg moeilijk zal worden om het te herstellen.

Daarom eerst volgende vraag : heb je de mogelijkheid om de PC volledig te herinstalleren ? Dus beschik je over de installatie media ? En kan je uiteraard vooraleer je dat doet een copij maken van je persoonlijke gegevens op een andere (evt externe) schijf ?

Als dit mogelijk is denk ik dat het hoewel het een beetje radicaal klinkt de beste oplossing zou zijn. Hou er wel rekening mee dat je ook al je software terug zal moeten installeren.

Als het bovenstaande geen optie is, kunnen we proberen de bestaande installatie toch te repareren maar het zal in elk geval een lang en pijnlijk proces worden vrees ik. Het probleem is vooral dat niet alleen de netwerkcomponenten beschadigd zijn, maar waarschijnlijk ook de registry en verscheidene andere systeembestanden.

We moeten in elk geval hoe we ook verder gaan eerst zorgen voor een betrouwbare backup !

Laat maar horen wat je er van denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

de installatie disks heb ik idd niet meer.

Hoe ik gewone mappen (mijn documenten, etc) moet overzetten naar een ext. HD weet ik maar kan dit ook met reeds geinstalleerde programma's zodat ik die ook terug kan zetten mocht er iets fout lopen?

Dus graag kiezen voor jouw tweede optie, bestaande installatie toch te repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om programma's terug te installeren heb je de installatiefiles van de software nodig + de eventuele licenties als het om betalende software gaat.

Ik wil wel een poging wagen om de bestaande installatie te repareren, maar dan moet je in elk geval eerst een backup maken !

Heb je de mogelijkheid om een ook een "image" te maken van je systeem partitie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag ProMind, bedankt alvast

Met een backup maken, bedoel je dan gewoon mijn belangrijkste documenten overzetten naar een HD. Want meer dan dat kan ik niet (lees: weet niet hoe dat moet). Het zou wel handig zijn om ook alle reeds geïnstalleerde programma's die ik vaak gebruik (dreamweaver, photoshop) ergens te backuppen maar ik weet niet hoe dat precies moet. Ook een image maken weet ik niet wat dat precies inhoudt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • 4 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.