Ga naar inhoud

Blue screen :(


smet

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben een gebruiker van windows 7 en heb onlangs weer verschillende blue screens na elkaar gehad + een toepassingsfout.

de toepassingsfout is al opgelost d.m.v. het resetten van de harddrive(door voeding aan en uit te schakelen)

ik heb 3 bluescreen codes gekregen bij 3 verschillende screens:

STOP: 0x00000050

STOP: 0x0000008E

STOP: 0x00000024

extra info.: Ben onlangs overgeschakeld van video-kaart ( van gt240 naar g440)

ook onlangs een nieuw scherm gekocht.

Ik heb dit scherm en videokaart al 2 weken voor de problemen met de bluescreens begonnen.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoorden.

1)datum: 5/01/2012: -PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

-0x00000050

caused by driver-avgldx86.sys

4 parameters - 0xb58bd97c, 0x0000000, 0x92049816, 0x0000002

2)datum: 04/01/2012: -NTFS_FILE_SYSTEM

-0x00000024

caused by driver -Ntfs.sys

4 parameters - 0x001904fb, 0xb20f7a18, 0xb20f75f0, 0x8ba8a998

3)datum: 31/12/2012

-IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

-0x000000a

caused by driver:ntkrnlpa.exe

parameters: 0x00000028, 0x0000002, 0x0000001, 0x832b3422

derest dateerd van een vroegere datum ( de eerstvolgende is 21/12/2012)

Er stonden in dat programma een totaal van 18 .dmp bestanden in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste fout heeft met je antivirus AVG te maken.

Werkt dat nog normaal, kan je een update uitvoeren?

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alls windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie dc/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Geef het overzicht van de resultaten in een volgend bericht.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u voor uw verdere hulp,

Ik heb eerst mijn avg update manager gecheckt die stond actief en heeft vandaag nog een update gedaan.

Dan heb ik de command ingegeven in de opdrachtprompt dit werkt.

De verwijzing naar dat CBS bestand wat is dat precies? Ik kopieer nu even enkele dingen uit de opdrachtprompt

Die misschien van belang zijn.

SFC [/sCANNOW] [/VERIFYONLY] [/sCANFILE=<bestand>] [/VERIFYFILE=<bestand>

[/OFFWINDIR=<offline Windows-map> /OFFBOOTDIR=<offline opstartmap>]

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.