Ga naar inhoud

Geen Internet mogelijk

010890falcon

Aanbevolen berichten

Ik stel me de vraag of het misschien niet beter is om een reformat te doen van mijn PC om alle problemen ineens op te lossen met deze PC. Ik beschik over de originele Windows XP software om dit te doen. Maar ik heb het nog nooit zelf uitgevoerd.

nadien kan ik dadelijk overgaan tot Updaten van de XP software updates en loopt alles een stuk eenvoudiger voor mij.

Ik heb op deze PC geen informatie opgeslagen buiten enkele Outlook Express berichten die ik graag wil behouden.

Wat is uw oordeel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een format van je volledige pc is op zich zeker geen slechte zaak. Het zal je computer achteraf behoorlijk versnellen. Nadeel is dan wel dat je de nodige tijd moet voorzien om alle programma's en drivers opnieuw te installeren/ up te daten. Indien je enkel op die computer geen andere waardevolle bestanden hebt staan naast je mails en je nog meer problemen ondervindt dan louter internet zie ik geen probleem in je voorstel.

De installatie cd van Windows XP is waarschijnlijk met SP1?

Op zich vormt dit geen probleem als je achteraf automatische updates inschakelt heb je zelfs een vrij grote kans dat het updaten naar de latere service packs automatisch gaat.

Laat wel duidelijk zijn dat je probleem met het blauwe scherm daardoor niet noodzakelijk van de kaart is.

Voor het behouden van je mails kan je volgende stappen ondernemen:

- Maak een map aan waar je de mails in wilt bewaren

- Start "outlook express"

- Klik in de bovenbalk op "extra"

- Klik dan op "opties"

- Klik dan op tabblad "onderhoud"

- Klik daar op de knop "archiefmap"

- Wijzig de locatie, naar de map die je hebt aangemaakt

- en klik op de knop "ok"

- start daarna outlook express opnieuw op.

- Je zult zien dat in je net aangemaakte map een aantal .dbx bestanden staan

Let er natuurlijk wel op dat je deze map op een stick of andere computer hebt staan op het moment van je format. Alsook zullen je mails enkel behouden blijven wanneer je nadien opnieuw met outlook express gaat werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de stappen uitgevoerd voor het opslagen van mijn E-mails in mijn nieuwe map. Maar nadat ik de PC had heropgestart zoals ik moest doen ben ik naar mijn map gaan kijken en er waren geen mails in opgeslagen. Is dat normaal?

---------- Post toegevoegd om 20:41 ---------- Vorige post was om 20:36 ----------

Ik heb de stappen nog eens gedaan en nu is het wel in orde gekomen met het opslagen van mijn E-mails in die archiefmap, klaarblijkelijk had ik één stap vergeten, het manneke was dus nog maar eens fout. Hoe kan ik nu die mails opendoen want als ik probeer die submappen open te doen dan gaat dat niet.

---------- Post toegevoegd om 20:43 ---------- Vorige post was om 20:41 ----------

Een andere vraag, als ik mijn E-mails op mijn nieuwe PC wil ontvangen, hoe moet ik dat dan doen, want met Windows 7 is dat allemaal volledig anders dan met XP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik nu die mails opendoen want als ik probeer die submappen open te doen dan gaat dat niet.

Van zodra je opnieuw Outlook express hebt geïnstalleerd op je computer kan je via de import functie je mails opnieuw importeren en lezen/openen.

Hier vind je alvast hoe dit in zijn werk gaat:

:::Outlookexpress-berichten:::

- Start Outlookexpress

- Klik in de bovenbalk op "bestand"

- Klik op "importeren"

- Klik op "berichten"

- Klik dan op "microsoft outlook express 6"

- Klik op de knop "volgende"

- Klik op "email uit een oe6-archiefmap importeren"

- klik op de knop "ok"

:::Outlookexpress-op datum (postvak IN):::

standaard is het zo dat de nieuwste berichten onderaan komen te staan en dat is erg vervelend.

Je kunt ervoor zorgen dat de nieuwste bovenaan komen te staan.

- Start Outlookexpress

- Klik op Postvak IN (aan de linkerzijde)

- Aan de rechterzijde komen je berichten tevoorschijn

- Klik aan die rechterzijde op "Ontvangen"

- Je zult zien dat de nieuwste bovenaan komt.

Hopelijk brengt dat al enige duidelijkheid.

---------- Post toegevoegd om 20:47 ---------- Vorige post was om 20:45 ----------

als ik mijn E-mails op mijn nieuwe PC wil ontvangen, hoe moet ik dat dan doen, want met Windows 7 is dat allemaal volledig anders dan met XP.

Bedoel je hiermee hoe je een mailaccount in Outlook configureert op Windows 7 of hoe je de opgeslagen mails kan lezen op een andere computer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dan beter op mijn oude XP PC verder blijven gaan om mails te blijven ontvangen want als ik het goed begrijp dan zijn beide programma's niet compatibel met elkaar?

---------- Post toegevoegd om 21:02 ---------- Vorige post was om 20:58 ----------

Ik heb geprobeerd volgens uw checklist maar ik moet nog een keuze maken tussen E-mail opties voor het importeren uit OE6 identiteit of uit OE6 archiefmap importeren en dan ook nog opties voor het importeren aanvinken of niet als ik alleen gedownloade of gemaakte E-mails wil importeren uit OE6??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, daar zal ik effe mee zoet zijn bij het overzetten naar Windows 7.

Bij het terug willen lezen van mijn eerder opgeslagen E-mails uit Outlook Express in de archiefmap moet ik die E-mails uit mijn archiefmap terug naar E-mail OE6 brengen en men vraagt me de hoofdidentiteit? Is dat mijn E-mail adres?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.