Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb een probleem met een recent aangekocht Canon printer MG6250

de afdrukkwaliteit op fotopapier is magnifiek, daarvan geen klachten, integendeel...

op normaal papier daarintegen is het een totale ramp...

volgens mij blijft hij instellingen voor fotopapier hanteren; dit terwijl alles wel degelijk staat ingesteld op "normaal papier"

de printer is aangesloten via draadloos netwerk, aan win 7 64-bit systemen

de service van canon ondersteunt niet dat je hen een foto doorstuurt van het probleem... *kuch*

hoop dat iemand mij hierbij kan helpen?

afbeelding is één scan van dezelfde foto op fotopapier en normaal papier; dit lijkt mij toch on-onkenbaar een probleem... normaal papier is altijd minder, mat dit is toch doorgetrokken tot het extreme...

post-30250-1417704715,5708_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

de tekstkwaliteit is ok - maar niet zwart zwart - maar zelfs een foto in een word bestand geeft problemen.

zowel de originele Canon software als het windowsprogramma (rechtermuisknop, afdrukken) leveren deze resultaten op.

ben vandaag naar de winkel geweest van waar hij komt; zij willen hem eventueel terugsturen, maar volgens mij is dit een probleem met een instelling en niet echt met het toestel zelf. Tenzij er een probleem is met de software van de printer zelf...

op de printer zelf vind ik echter niets terug van software update, dus dat kan ik waarschijnlijk al vergeten.

eveneens al printkoppen gereinigd en uitgelijnd, hiermee geen enkel probleem

heb zelfs al eens nieuwe zwarte patronen gestoken, geen resultaat

aangepast door bart.v.g
Geplaatst:

neen, het probleem ligt agemeen bij afdrukken op normaal papier, bij kopieren zal dit probleem zich uiteraard ook voordoen.

alles van foto's (zelfs midden in een word bestand) wil maar niet deftig op normaal papier verschijnen.

voorbeeldscan geeft vergelijking weer van afdruk op fotopapier en normaal papier, beide afgedrukt vanaf de pc.

volgens mij koppelt hij een foto/afbeelding automatisch aan foto-instellingen (afdrukken op fotopapier); of je hem nu instelt op normaal papier of niet...

bizar probleem maar het moet bijna een instelling zijn...

Geplaatst:

De vraag is of het om foto's gaat die je eerst ingescand hebt via een scanner?

Als je op het tabblad afdruk gaat kijken, kan je kiezen welke papierinstelling je gebruikt bij mediumtype.

Ook afdrukkwaliteit speelt een rol.

post-23245-1417704716,9819_thumb.jpg

Geplaatst:

de foto's zijn geen scans, het zijn er die ik met mijn eigen toestel heb genomen (canon 450d)

maar het doet het ook met scans, internetafbeeldingen etc.

heb ik ook al geprobeerd om hem daar ook op normaal papier in te stellen (voor foto), niets lijkt te werken...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.