Ga naar inhoud

Mijn computer start niet meer op.

Mitchoman

Aanbevolen berichten

Sinds eergister wil mijn computer niet meer op.

Ik heb al vanalles geprobeerd alleen niets heeft gewerkt.

Als ik veilige modus op start blijft de computer hangen na classpnp.sys.

Als ik voor systeemherstel kies geeft de pc aan dat de bestanden worden geladen daarna komt een laadbalk van microsoft corporation, en dan zie ik alleen de achtergrond die weergeven wordt tijdens systeemherstel (dus er komt geen menu tevoorschijn). systeemherstel heeft hiervoor wel gewerkt.

En als ik de pc in normale modus opstart dan duurt gaat het gewoon goed tot aan het gloeiende windows teken, dan duurd het ongeveer een half uur en daarna wordt het scherm zwart dan kan ik nog een half uur wachten en daarna wordt het scherm weer zwart (andere tint) en is er een beweegbare cursor op het scherm. ik vermoed dat op dit punt het loginscherm weergeven zou moeten worden alleen dat gebeurt niet.

bij zowel veilige modus en normale modus als ze op hun eindpunt gekomen zijn van hoever ze zijn, is het na weer een half uur dat de computer uit zichzelf opnieuw probeert op te starten. dan weergeeft het als aanbevolen optie systeemherstel maar deze werkt dus niet. ik heb ook geen windows cd bij de computer bijgeleverd, en zoals je kunt verwachten is de garantie verlopen.

4 dagen geleden werkte de computer nog perfect.

is er nog iets mogenlijk om de pc weer aan de praat te krijgen?

als er niets meer aan te doen is is er dan nog een mogenlijkheid om mijn bestanden te back-uppen want ik heb hier geen back-up van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mitchoman,

Welkom bij PCH:top:,

Kan jij wat meer info geven?Welk type PC heb je ?Desktop - laptop?Merk en type?

Wat heb je allemaal geprobeerd?

Het lijken misschien lastige vragen maar het is maar dat de echte helpers dat zij enige houvast hebben!

Vriendelijke groeten.

Correos.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Acer Aspire X5900 desktop

ik heb alles wat ik heb gevonden en ook werkelijk kan geprobeerd.

de oplossingen voor de meeste dingen zijn alleen mogenlijk als ik op zijn minst command prompt kan openen alleen dat lukt dus niet zonder dat ik kan inloggen.

verder heb ik zo goed als elke optie tijdens het opstarten geprobeerd als je op f8 blijft drukken alleen tot zover heeft het niets opgeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem dit topic eens grondig door.

Download en brand de juiste (!) herstelschijf...wanneer je opstart vanaf de herstelschijf ben je o.a. in de mogelijkheid om een herstelpunt terug te zetten, kan je een opstartherstel uitvoeren en via een opdrachtprompt werken.

Mocht je beschikken over een systeeminstallatiekopie, kan je die met behulp van de herstelschijf terug plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een herstelschijf gemaakt maar als ik hem daarmee opstart kom ik tot aan de taal voor m'n keyboard selecteren, maar als ik dat gedaan heb blijft hij hangen. er zou een scherm naar boven moeten komen wat aangeeft dat de pc aan het zoeken is naar je windows alleen dat gebeurt niet het scherm wat ik zie is wel het scherm wat na keyboard taal selecteren komt alleen ik kan niets doen omdat de cursor zo een windows laad ding is. ik heb gewoon geprobeerd op volgende te klikken maar dit wordt volledig genegeerd. Ik ben van plan om m'n computer vanacht de kans te geven om (als hij iets doet) het af te maken, ik zal morgen wel laten weten of ik ineens weer verder kon of niet.

bedankt voor alle hulp zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ik heb nu een nieuwe harde schijf met windows en al geinstalleerd (ik kan m'n computer weer gebruiken)

alleen nu heb ik een probleem met de bestanden op m'n oude harde schijf.

de oude harde schijf heeft 2 partities. allebij ongeveer 500 GB.

de data partitie heb ik zonder problemen kunnen backuppen, alleen de acer partitie is verdwenen.

ik neem aan dat het originele probleem ook door de onzichtbaarheid niet meer werkte.

wat is het probleem en hoe kan ik de bestanden die ik nog wil back-uppen bereiken?

aangepast door Mitchoman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de partitie weer tevoorschijn gekregen met het programma: partition find and mount.

ik heb een scan van de harde schijf moeten doen die een paar uur duurde en daarna kon ik de partitie weer gebruiken.

ik heb alleen wel gemerkt dat mijn grafische kaart niet gezien wordt dus ik probeer hem geinstaleerd te krijgen.

ik laat het weten als dit lukt. en als dat zo is zijn al mijn problemen opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.