Ga naar inhoud

foutmelding met afsluiten laptop - Windows-ongeldige installatiekopie-

zon_

Aanbevolen berichten

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je hebt recent nog twee topics geopend waar je problemen had met firefox en Sqlite3.dll ontbreekt, hijackthis werd daar reeds uitgevoerd, de topics staan aangeduid als opgelost.

Heb je geen enkel ander probleem als je aan het werk bent op de laptop?

Stond die Windows versie op je laptop toen je hem kocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi correos,

Zoals ik schreef heb ik dat allemaal gedaan en het heeft niets opgeleverd. Geen foutmeldingen meer, pc schoon, dus ik weet het ook niet meer :)

Groetjes zon

---------- Post toegevoegd om 09:57 ---------- Vorige post was om 09:56 ----------

De andere topics zijn netjes opgelost indd. Geen problemen verder, behalve de foutmelding met afsluiten. Hm Windows heb ik met de meegeleverde cd zelf erop gezet dacht ik, maar weet ik niet meer zeker.

Groetjes van zon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens nakijken of je eerst een andere Windows versie had zoals Windows vista.

Kijk ook na of je een andere bitversie hebt als voorheen.

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem je opstarters eens onder handen met Soluto :

Download Soluto. (klik er op)

Klik op I Agree – Install. Wacht in het scherm wat daarop volgt. Na 30 seconden verdwijnt dit scherm en installeert Soluto verder. Tijdens dit proces kan je je pc normaal gebruiken.

Als je wilt zien hoever Soluto is met installeren druk je met de rechtermuisknop op het icoontje soluto.png rechts onderin op de taakbalk en kies je voor ‘Open’.

Als de installatie voltooid is zal Soluto vragen om opnieuw op te starten. Sla alle programma’s die je open hebt staan op, en klik op Reboot PC Now.

Als de pc opnieuw opgestart is open je Soluto en klik je op ‘Chop Boot’. Daar kan je programma’s uitsluiten van het opstarten.

Voor een uitgebreide handleiding hierover klik je Hier. (klik er op)

----------------------------------------------------------------------------------------------

Voer eveneens een systeemcontrole uit :

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alls windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de link naar het logje: (hier zit wel erg veel informatie over mijn laptop in, ik hoop dat hier geen mensen meelezen, die hier iets kwaads mee kunnen doen)

Je hoeft je hier geen zorgen om te maken. Soms is het noodzakelijk dat we veel informatie over je systeem te weten komen zodat we je gericht kunnen helpen. Verder is het eigenlijk gewoon de identiteitskaart van je computer, daar kan niemand iets van buitenaf aan veranderen.

Probeer bericht 16 van Asus uit te voeren, problemen zijn er om opgelost te worden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb beiden gedaan. Soluto kon niet alle programmas waar ik zei "pause" ook echt verwerken en zette ze dan weer teruig zoals het eerst was.

Opdrachtpromp ging ook niet helemaal vlekkeloos, zie screenshot. Het openen van het logbestand erna lukt helaas ook. Wie heeft er dan toegang als ik het niet ben :)? Zie tweede sceerenshot.

Groetjes zonpost-30823-1417704744,2415_thumb.jpg

post-30823-1417704744,2786_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg zijn jouw bijlagen enorm klein en moeilijk leesbaar. Kan je misschien een grotere afbeelding plaatsen, zo kunnen we beter zien wat de foutmelding precies is.

Dit kan je doen door in Paint enkel het gewenste deel op te slaan. Verklein ook zo nodig het witte tekenvlak door het blokje rechts onderaan te verslepen. Dit verschijnt wanneer je met de muis op het tekenvlak klikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Hallo hulptroepen,

De ene screenshot gaf weer dat sfc /scannow fouten had gevonden:

Verificatie is 37% voltooid.
Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld.
De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. Bijvoorbeeld
C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

De andere dat CBS.log niet geopend mocht worden (toegang geweigerd). Na kopiëren van die log naar een andere plek kon ik hem doorscannen, en heb ik de volgende fouten gevonden:

2012-02-18 19:08:10, Error                 CSI    00000135 (F) STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND #2668833# from Windows::Rtl::SystemImplementation::DirectFileSystemProvider::SysCreateFile(flags = (AllowSharingViolation), handle = {provider=NULL, handle=0}, da = (SYNCHRONIZE|FILE_READ_ATTRIBUTES), oa = @0xd3c6d0->OBJECT_ATTRIBUTES {s:48; rd:NULL; on:[110]"\??\C:\Windows\WinSxS\amd64_microsoft-windows-rpc-remote_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17514_none_1ebf38b449c0930f"; a:(OBJ_CASE_INSENSITIVE)}, iosb = @0xd3c6b0, as = (null), fa = 0, sa = (FILE_SHARE_READ|FILE_SHARE_WRITE|FILE_SHARE_DELETE), cd = FILE_OPEN, co = (FILE_SYNCHRONOUS_IO_NONALERT|0x00004000), eab = NULL, eal = 0, disp = Invalid)
[gle=0xd0000034]
2012-02-18 19:08:10, Error                 CSI    00000136@2012/2/18:18:08:10.450 (F) d:\win7sp1_gdr\base\wcp\sil\merged\ntu\ntsystem.cpp(2057): Error STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND originated in function Windows::Rtl::SystemImplementation::DirectFileSystemProvider::SysCreateFile expression: (null)
[gle=0x80004005]
2012-02-18 19:08:10, Error                 CSI    00000137 (F) STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND #2668832# from Windows::Rtl::SystemImplementation::CDirectory::OpenExistingDirectory(...)[gle=0xd0000034]
2012-02-18 19:08:10, Error                 CSI    00000138 (F) STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND #2668831# from Windows::Rtl::SystemImplementation::CDirectory_IRtlDirectoryTearoff::OpenExistingDirectory(flags = 0, da = (SYNCHRONIZE), oa = @0xd3cfc8->SIL_OBJECT_ATTRIBUTES {s:40; on:"amd64_microsoft-windows-rpc-remote_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17514_none_1ebf38b449c0930f"; a:(OBJ_CASE_INSENSITIVE)}, sa = (FILE_SHARE_READ|FILE_SHARE_WRITE|FILE_SHARE_DELETE), oo = (FILE_DIRECTORY_FILE|FILE_SYNCHRONOUS_IO_NONALERT|FILE_OPEN_FOR_BACKUP_INTENT), dir = NULL, disp = Invalid)
[gle=0xd0000034]

Ik heb even gekeken, en onder C:\Windows\Winsxs\ bestaat de directory amd64_microsoft-windows-rpc-remote_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17514_none_1ebf38b449c0930f inderdaad niet. Ben ook zo vrij geweest om even rond te googelen, en kan daar voor zover ik zie 2 kanten op: installatie-CD van Windows erop loslaten (repair), of downloaden van een dll (Rpcrtremote.dll), maar daarvan kom ik alleen een andere versie (6.1.7600.16385) tegen.

Zien jullie licht aan het eind van de tunnel?

Groets, Peter (lokale hulptroep die niet zo thuis is in moderne varianten van DLL-hel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.