Ga naar inhoud

Externe schijf niet werkt niet


rolfloonen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn externe harde schijf. Het is een WD My Passport SE. Zodra ik hem aansluit op welke pc dan ook, verschint er binnen Windows verkenner een CD-rom station onder de naam H:. Wanneer ik naar schijfbeheer ga komen er twee nieuwe zaken bij zodra ik de schijf aansluit. Bovenin, waar de schijven staan opgesomt, komt het station H: bij. Onderin bij de balken komt een balk H: én een niet toegewezen balk. De schijf is 500 GB. De balk die niet is toegewezen is 465,73 GB. De balk van H: bestaat uit 30 MB RAW. (zie afbeelding)post-30886-1417704740,8965_thumb.jpg

Kortom, ik zit met een schijf die ik bij verkenner niet kan openen. Weet iemand wat hier het probleem is? De bestanden mogen gerust kwijtraken, geen probleem. Ik heb Testdrive geprobeerd, dan ziet hij geen partities. Ik heb Easeus Partition Master geprobeerd, daar staat de schijf 'Unallocated' en kan ik ook geen partitie aanmaken.

Bedankt alvast!

aangepast door rolfloonen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de schijf vanuit schijfbeheer formatteren?

Anders probeer je free partition recovery (klik erop) eens.

---------- Post toegevoegd om 16:55 ---------- Vorige post was om 16:53 ----------

Kan je de schijf vanuit schijfbeheer formatteren?

Anders probeer je free partition recovery (klik erop) eens.

Je schijf testen kan je ook eens.

Download op de website van Western Digital WinDlg_124.zip

Het gedownloade bestand dien je uit te pakken met b.v. Winzip of WinRar.

In de uitgepakte map dubbelklik je op WinDlg.exe.

Als Windows Vista of Windows 7 gebruiker rechtsklik je op WinDlg.exe en kies Als administrator uitvoeren.

Zet een vinkje bij "I accept this License Agreement" en klik op Next.

Een venster opent waarin je harddisks worden weergegeven.

Rechtsklik op de gewenste harddisk en kies Run Diagnostics waarna volgend venster verschijnt.

Nu gaat deze tool je harddisk controleren, dit kan een hele tijd in beslag nemen

afhankelijk van de grootte van de harddisk.

Vermeld het resultaat van deze test in een volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag rolfloonen,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.