Ga naar inhoud

Raeltek HD Audio, geen geluid meer

Gast Jhoonsy

Aanbevolen berichten

Nu zit ik weer efkes te zoeken achter die Intel® SMBus driver want er staat een vraagteken bij de PCI Simple Communication Controller (PCI\VEN_8086&DEV_29C4&SUBSYS_50448086&REV_02\3&61AAA01&0&18). enige sugesties?

en moet ik de audio driver er eerst weer afhalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb na heel wat tijd zoeken constateer ik dat er enorm veel problemen zijn met de onboard soundchip van jou type moederbord.

En het maakt niet uit of je nu Windows XP, Vista, Windows 7 of een Linux distro als besturingssysteem gebruikt.

De enige dat ik hieruit kan opmaken is dat het veelal de geluidschip op het moederbord de oorzaak is van het probleem.

Of het hard of software gerelateerd is kan ik zo gelijk niet beoordelen.

Een enkeling krijgt het opgelost door de sound driver van de Realtek site te halen maar ook dat heb je al geprobeerd.

Verwijder dan de audio driver terug zoals je eerder uitgevoerd hebt met Revo Uninstaller.

Je kan nog een keer de XP driver van de Realtek site halen en installeren.

Normaal installeer je eerst de chipset drivers, meestal maakt de rest in volgorde niet uit behalve bij Dell.

Mocht het dan nog niet lukken download dan Driverpack Sound pak het bestand uit en brand de uitgepakte mappen dit zijn er 2 op een cd als data cd.

In dit driver pack zitten veel oudere drivers voor XP, misschien heb je geluk en zit er voor jou een goede driver tussen die je probleem oplost.

Laat dan via apparaatbeheer op de cd zoeken naar drivers voor je geluid

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.