Ga naar inhoud

Game PC maken

Dippie

Aanbevolen berichten

Ik wil binnenkort graag een nieuwe PC aanschaffen, zelf in elkaar zetten enzo. Ik heb nu zo'n €900 gespaard, hoop hem binnen drie maanden te kunnen kopen (ligt aan de prijs van het totaal).

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ?

-- Ik wil graag een goede pc om de wat zwaardere games op te draaien. (GTA IV, de nog uit te komen GTA V, misschien RDR, Shift 2: Unleashed enz.)

2. Wat is mijn budget ?

-- M'n budget ligt rond de €1100,-, met een uiterst maximum van €1500,-

3. Een merkcomputer of een samenstelling ?

-- Samenstelling

4. Ga ik overklokken ?

-- Ben ik niet van plan

5. Ga ik later upgraden ?

-- Ja, wanneer nodig

6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?

-- Niet persé, maar wanneer mogelijk wel graag

7. Ga ik zelf assembleren ?

-- Ja

8. Heb ik een besturingssysteem nodig ?

-- Nee

9. Ga ik zelf installeren ?

-- Ja

10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ?

-- Liefst zoveel mogelijk van de merken Asus, Intel, Samsung, Crossair. Het moet wel binnen m'n budget passen.

11. Heb ik nog randapparatuur nodig ?

-- Nee, die koop ik er los bij.

12. Heb ik specifieke wensen ?

-- Geheugen van 500GB/1TB (het liefst twee hybride schijfen (Seagate) van 500GB)

-- Werkgeheugen van minimaal 8GB (liefst 12GB)

-- Het liefst een Intel i7 2600 (2600K mag ook)

-- Draadloos netwerk-kaart, ik kan niet even snel een kabeltje naar m'n pc leggen

-- DVD Brander (wanneer mogelijk een Blu-Ray Brander)

-- 2 lichtere grafische kaarten, of 1 zwaardere grafische kaart. Ligt eraan wat de prestaties zijn. (bijvoorbeeld 2x Nvidia GTX 560 OF 1x Nvidia GTX580)

Jullie zien, ik heb vrij veel wensen voor mijn pc, maar ik wil ook een goede, lekker vlot draaiende computer hebben.

Ik zou het erg fijn vinden als er mensen zijn die mij kunnen helpen met het samenstellen van een pc. Ikzelf heb ook al wat proberen samen te stellen (via bijvoorbeeld Azerty (Sorry voor als jullie dit als reclame zien).).

Met vr. gr.

Doemar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u deze samenstelling gekozen.

Als videokaart heb ik ATI radeon 6970 en dus een snelle kaart.

Ik ben geen voorstaander om 2 videokaarten te plaatsen want je kan het geld beter besteden en nog nieuwe videokaart.

De moederbord ondersteund PCI-e videokaarten van de 3.0 type en dus ook toekomstige videokaarten kan je plaatsen.

Voor de snelle opstart van de pc heb ik een SSD van 120 Gb voorzien.

Daarbij 2 harddisk van 500 GB

Ik heb een mooie behuizing genomen maar je kan perfect een ander kiezen.

Er zit 8 Gb geheugen wat meer dan voldoende is.

Je kan later eventueel nog 2 latjes bijdoen.

Ik heb gekozen voor I7 2600K en dus een snelle processor is en een goede koeler erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg heb ik nog geen reactie op mijn samenstelling gekregen. Graag zou ik dit wel willen, dan kan ik misschien een idee van jullie erbij voegen :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zit ook niet stil, en na advies te hebben gekregen van vrienden, ben ik tot de volgende samenstelling gekomen: http://goo.gl/z6bf7

Graag hoor ik van iemand of dit een goede samenstelling is. Met name of alles op het moederbord aangesloten kan worden. ;)

Alvast bedankt :)

aangepast door Dippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.