Ga naar inhoud

probleem bij formateren : DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Gast Jos

Aanbevolen berichten

omdat mn pc al maanden raar doet vandaag besloten hem te formateren.

helemaal alleen.

als leek.

hier is wat ik doe en wat er gebeurd :

steek de windows xp cd-rom erin en start opnieuw op.

kan dan paar dingen kiezen met de enterknop en dan begint hij paar bestanden te laden.

dan komt ik op het scherm waar ik mn partitie kan kiezen, maar nog na geen second krijg ik een bluescreen met het volgende op :

"Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd.

Als de problemen blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware & software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals cachcing of het maken van schaduwkopieën uit."

wat moet ik nu doen?

ik wil gewoon mn c-schijf formateren zodat mn pc weer normaal werkt. :bawling:

iemand een idee? zoja, leg het ff uit in n00b-taal.

dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dat blauw scherm staat ook iets ivm een bepaald bestand

vb. , fout in bestand NVSTOR.SYS

ook staat er onderaan een reeks getallen 0x0000.........

Noteer deze even allemaal en post het hier even dan kan ik je misschien een meer precieze oorzaak en mogelijks een oplossing posten.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het formateren zelf is gelukt.

Door heel vlug door te klikken, dat ie begon met formateren voor het blauwe scherm er kwam.

enige probleem nu is dat mn internetbrowsers heel traag werken.

daarmee bedoel ik : bij het scrollen gaat de brower naar beneden in schokken, ipv vloeiend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit komt omdat de videodrivers niet goed zijn geinstalleerd.

probeer te achterhalen welke grafische kaart (of onboard chip) u heeft en insalleer daarna de nieuwste drivers hiervoor.

om te zien welke grafische kaart u heeft kunt u het programmatje gpu-z gebruiken dat in onze downlaodzonde te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.