Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ongeveer 1 keer per maand valt mijn internet ineens uit. Soms is dit na een half uur al opgelost maar soms duurd het een hele dag. Als ik dan probleemoplosser pak krijg ik deze melding : De verbinding tussen uw toeganspunt, router of kabelmodem en internet is defect. Ik heb vroeger een gelijkaardig probleem gehad,toen viel mijn internet bijna wekelijks uit met een melding over de standaardgateway. Ik kan mij niet meer herinneren hoe ik dit toen opgelost heb.

Geplaatst:

Internetproviders moten ook al eens onderhoud doen op hun netwerken, dus het kan zijn dat je dit nu en dan eens meemaakt.

Gewoonlijk probeert men dit 's nachts te doen, maar dat kan niet altijd.

Wie is je provider ?

Geplaatst:

Ik ben bij telenet,maar ik ben er zeker van dat het daar niet aan ligt. Ik heb dit vroeger ook al eens gehad,toen heb ik het opgelost maar ik weet spijtig genoeg niet meer hoe.

Geplaatst:

Soms kan je dit soort problemen oplossen door je modem / router te resetten. (Een paar minuten de voeding eraf halen).

In sommige gevallen heb je dan terug connectie daarna, maar de oorzaak van het probleem is er natuurlijk niet mee verdwenen.

Geplaatst:
Soms kan je dit soort problemen oplossen door je modem / router te resetten. (Een paar minuten de voeding eraf halen).

In sommige gevallen heb je dan terug connectie daarna, maar de oorzaak van het probleem is er natuurlijk niet mee verdwenen.

Dit heb ik al een paar keer gebeurt,maar ik krijg daardoor niet terug verbinding.

Geplaatst:

Kan je het exacte type modem (telenet) opgeven, je vindt het lijstje hier, als ook het model/type van de D-Link router ?

Ook graag je type telenet abonnement en als dan niet digitale TV ?

Geplaatst:
Kan je het exacte type modem (telenet) opgeven, je vindt het lijstje hier, als ook het model/type van de D-Link router ?

Ook graag je type telenet abonnement en als dan niet digitale TV ?

Mijn modem : SURFboard SB5100E EuroDocsis

Mijn router : DIR-635

Mijn telenet abonnement is expressnet zonder digitale tv.

Geplaatst:

Hoeveel toestellen (en welke) zijn er aangesloten op je netwerk ?

Je schrijft in je eerste post dat je bij storing een melding krijgt over de "default gateway". Dat is normaal je D-Link router ...

Kan je het volgende eens doen ?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Kan je dit dan eens herhalen op het moment dat je de fout krijgt ?

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.