Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik herinner me zeker dat ik Belgacom al eens confronteerde met het verschil. Reactie: niet alle lijnen kunnen dat aan, als je in de verkeerde buurt woont, heb je gewoon pech. Duh !
25 Mbps ga je niet halen maar er zit wel meer in dan je huidige 4,6.

Volgens de gegevens van je WAG zit je op ongeveer 3 km van de centrale maar je hebt nog voldoende marge om een hoger snelheidsprofiel te krijgen.

Downstream margin is 22 en dat is heel goed. het minimum voor een stabiele verbinding is 7.

Volgens mij moet je makkelijk een 6 Mbps en misschien wel 9 Mbps kunnen halen.

Ik zou toch nog eens contact nemen met BGC en een hoger profiel vragen.

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Mag ik zo vrijpostig zijn te vragen waar je kan zien dat de dichtsbijzijnde centrale slechts 3 km hiervandaan is ? Als ik straks ga bellen, moet ik argumenten hebben, zodat ze me niet onder tafel klappen. ;-/

Geplaatst:

De afstand tot de centrale kan je afleiden uit de downstream line attenuation.

Dit is de vezwakking die het signaal ondergaat op de lijn en deze bedraagt ongeveer 10 db per km.

In jou geval is de verzwakking 34 db wat overeenkomt met 3 tot 3,5 km (bij benadering).

De Downstream margin is de signaal - ruis verhouding ofwel de sterkte van het signaal dat bij jou toekomt.

Hoe hoger dit is, hoe beter. Dit hangt samen met de attenuation of verzwakking; hoe sterker (hoger) de verzwakking, hoe zwakker het signaal bij toekomt en hoe kleiner dus de margin.

De margin wordt ook beinvloed door de snelheid van het profiel. Als de snelheid omhoog gaat, zal de margin kleiner worden.

Zoals ik reeds aanhaalde is een minimum van 7 db nodig voor een stabiele verbinding en met jou margin (22 db) moet je volgens mij makkelijk 9 Mbps kunnen halen.

Even off topic.

Ik zat vroeger in een gelijkaardige situatie, verzwakking van bijna 50 en een margin van amper 10 op een 1 Mbps profiel en regelmatig verbinding weg.

Provider aangeschreven maar zonder resultaat.

Ben dan van provider veranderd en deze heeft wel moeite gedaan. Belgacom er bij gehaald om de zaak te testen en toen op vraag van de provider door belgacom op een andere centrale aangesloten.

Vanaf dan had ik een 9 Mbps profiel zonder uitval. Verzwakking was dan 8 db en de margin 45 db.

Helaas was 9 Mbps het maximum voor mijn abonnement want ik had makkelijk meer aangekund.

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb echt nog geen tijd gehad om Belgacom nog eens te contacteren, zoals aangeraden. Morgennamiddag doe ik dat zeker. Hoop ik. Ik hou jullie zeker op de hoogte als het opgelost geraakt.

  • 5 weken later...
Geplaatst:

Ik heb gebeld en gevraagd waarom ik downstream zo veel verlies heb, terwijl ik toch slechts 3 km van de centrale woon. Ze zouden het bekijken en me op de hoogte houden. Kluitje in het riet. Komende week bel ik terug.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.