Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wil je helemaal makkelijk werken... en dat werkt alleen bij films, kun je dvdshrink gebruiken...

hij is gratis te downloaden, en ik heb ooit eens een tutorial geschreven ervoor hier op PC-helpforum, maar die moet ik eventjes zoeken.

nog geen 5 minuten later:

gevonden!

gebruik van DVDshrink - Pc helpforum

als je naar bovenstaande link toe gaat kun je een kleine korte uitleg vinden over wat ongeveer de basis is van DVDshrink

snap je het nog niet helemaal, dan moet je dat gewoon maar even zeggen... dan probeer ik het op een andere manier met afbeeldingen uit te leggen.

ow b.t.w.:

de naam zegt het waarschijnlijk al, DVDshrink maakt de dvd's (alleen video_ts en audio_ts) ook ietsje kleiner van formaat, dat is niet zoveel, maar als je film bijv. 4.9 GB is en je hebt maar schijfjes van 4.7 GB dan maakt DVDshrink je film iets kleiner van formaat... dit gaat wel een heel klein beetje van de kwaliteit af.

je kan ook sommige ondertitelingen verwijderen (zoals het chinees) hiermee bespaar je ook ruimte en blijft de kwaliteit gewoon normaal

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Geplaatst:

okee!!,, maar ik snap dat video_ts niet goed,

dit is wat ik nu doe:

- ik open dvd shrink

- klik op open files

- en dan gaa ik naar die film alleen dan geeft hij deze melding:

DVD shrink encoutered an error and cannot continue

failed to open ''E:\video ts/VIDEO_TS.IFO"

het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden

het is een type videofragment geeft hij aan.

ik zie net dat hij geen mpg of mp4 kan branden, maar hoe kan ik hem dan naar een ander bestandstype brengen?

Geplaatst:

video_ts is een mapje waar alle videofiles van een film in staan, wil deze film werken moet er meestal een VIDEO_TS.IFO bestand aanwezig zijn, DVDShrink leest daarmee namelijk uit of het wel een DVDfilm is, i.p.v. een .mpg of een .wmv of iets dergelijks is.

dat hij die foutmelding geeft kan meerderen dingen betekenen:

1. het is geen DVDfilm (dus met een VIDEO_TS map en/of een AUDIO_TS map) maar het is een .wmv of een .wmg of iets dergelijks... dat kan dan niet met DVDShrink

2. het is wel een DVDfilm (dus met een VIDEO_TS map en/of een AUDIO_TS map) maar hij heeft geen VIDEO_TS.IFO bestand gevonden, dit kan DVDShrink namelijk ook niet branden. een mogelijke oorzaak daarvan kan zijn:

dat de film ooit een .wmv formaat was, en dat die veranderd is naar een DVDfilm formaat.

het volgende niet uitvoeren als de film een .wmv film of iets dergelijks is

heeft de film ooit in een .iso bestand gezeten?

want dan zou je hem kunnen branden met DVD decripter, deze is ook gewoon gratis te downloaden. Een uitleg kan ik je op het moment nog niet geven, want dat programma staat op mijn pc nog niet geïnstalleerd, want ik heb het zelf nog niet nodig gehad.

en ik heb er volgens mij hier op pc-helpforum ook nog geen gezien...

als je er niet uit komt met DVD decripter zal ik wel even een korte handleiding erbij willen schrijven.

-------------------------------------------

is het een .wmv bestand of iets dergelijks, dan kun je dit heel makkelijk met een programmatje van nero doen,

dit heet nero vision, dit zit standaard in nero starsmart ingevoegd, en is vrij makkelijk te gebruiken, het duurt dan wel vrij lang voordat hij gebrand is (op een DVD!!!) want hij moet hem nog encoderen naar VIDEO_TS.

weet je er geen begin aan te breiden met nero vision moet je het maar even zeggen, dan zal ik je wel uitleg geven met een korte handleiding (die ik nog moet schrijven :D) of gewoon via hier.

MV Gr

Leroy

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.