Ga naar inhoud

Bios

Gast corzelf111

Aanbevolen berichten

Gast corzelf111

Goede morgen.

er heerst het volgende probleem; bij mij.

nadat ik een hdd heb aangesloten heb ik in de bios aangeven opstarten van de 0 disk.

vervolgens start de pc NIET meer op ( althans , het beelscherm blijf op standby staan ).

dus kan ik ook niet meer in de bios komen.

heeft U enig idee hoe ik dit kan oplossen?

het betreft een xp versie

moederbord chaintek

bij voorbaat dank

corzelf111

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast corzelf111
Heb je nu dus 2 harddisks in je PC ? Eén met een operating systeem en één zonder ?[/QUOT

Dit is juist.

intussen heb ik ook een andere videokaart geprobeerd (geen result ).

een andere monitor geeft ook geen soelaas.

de pc loopt op zicht wel, de cd-rom drive loopt-de pc loopt verder ook wel; maar de monitor blijft op standby staan, zodat ik dus NIET in de bios kan komen om de opstart procedure te veranderen.

naar mijn bescheiden mening moet de hdd in de bios op schijf 1 worden gezet.

met vr.gr.

ccorzelf111

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast corzelf111
Je kan de schijf ook terug op de originele poort aansluiten of de tweede schijf even verwijderen.

Gaat het om IDE of SATA interface ?

Het betreft hier een IDE,

de tweede schijf loshalen heb ik ook geprobeerd, maar dat haalt niets uit.

schijf1 is weer op zijn plaats terug gezet, daar is xp opnieuw op geinstaleerd doormiddel van opstarten via cd-rom.

dit is allemaal goed gegaan.

na het opnieuw opstarten bleef hij hangen , met de melding plaats cd , daarna opnieuw opgestart en de bios geopend daar heb ik opstarten van schijf 0 ingesteld, vervolgens opniew opstarten en vanaf dat ogenblik is mijn monitor op standby.

tevens heb er een andere hdd met xp op geprobeerd; maar met hetzelfde resultaat(geen beeld op de monitor) standby

ook op een andere monitorhetzelfde result

leuk, he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.