Ga naar inhoud

Pc start niet op


RickR

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik zit met een probleem,

Nadat ik mijn kamer gepoetst heb start mijn pc niet meer op.. de pc is hierbij licht verschoven maar wel voorzichtig..

Dit probleem heeft zich al 2x eerder voor gedaan, vraag me niet hoe ik het toen opgelost heb.

Als ik hem op wil starten:

Eerst gaat die aan, en valt meteen weer uit.. waarna die enkele tellen later vanzelf weer aangaat, hierbij starten de fans, de hdd en de dvd drive etc.

Als ik de kap van de pc afhaal, zie ik dat er bij het aanzetten een rood lampje even een keer flikkerd op de videokaart. Dit doet die normaal ook als die opstart, alleen geeft die er dan een kort piepje bij. Dit doet hij op dit moment niet. In principe kan er niks kapot zijn, omdat ik dit probleem al 2 x eerder heb gehad en die t toen ook opeens weer deed..

Ik heb alle kabels nog eens goed aangedrukt etc.

Wat zou het nog kunnen zijn?

alvast bedankt!

Mvg.

Rick Rennenberg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo RickR,

ik zou dan TOCH aan een slecht contact gaan denken.

Haal de stroom eens van je PC af, open de kast en haal de videokaart er eens uit. Dat mag normaal niet te moeilijk zijn.

1 schroefje losdraaien aan de achterplaat van de PC, en de kaart voorzichtig loswerken door aan de voor- en achterkant gelijktijdig te trekken. Neem wel de zijkanten vast, zodat je geen componenten zelf aanraakt.

(er wordt soms gewezen op statische ontlading, als je ergens een aardingspin van een stopkontakt kan aanraken dan is dat mogelijk probleem ook van de baan)

Kijk de videokaart eens na. Zit er geen stof in de (eventueel) aanwezige ventilator? Zuiver maken met een plastiek mondstuk op de stofzuiger, maar wel de fanbladen zelf even blokkeren zodat ze niet als een zot gaan ronddraaien.

De koperbaantjes die normaal in het slot zitten zuiver maken, gewoon met een droge katoenen doek.

Het slot zelf stofzuigen. Meer kan je daar niet aan doen.

Je bent nu toch bezig, probeer zo veel mogelijk onderdelen aan te drukken: eventuele losse kaarten en je RAM latjes controleren. Voeding stofzuigen. De stekkers van je HDD eens goed aandrukken.

Installeer de video-kaart opnieuw en schroef ze vast. Vergeet hier eventuele extra stroomkabel (afhankelijk van model) niet terug aan te sluiten.

Als je kabel naar of van je scherm niet goed zit, dan kan het ook gebeuren dat je PC niet wil opstarten, omdat het BIOS dat scherm wel verwacht. Dus, ook al die aansluitingen eens zorgvuldig nakijken.

Als alles terug op zij plaats zit, stroom terug er op en opstarten.

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

aangepast door Beerke10
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.