Ga naar inhoud

Laptop kuisen en opnieuw installeren??


Schmut

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zou graag mijn laptop zowel vanbinnen proper maken (stof en vuil), en ook ALLES wissen wat er zou kunnen opstaan (dus ook trackprogrammatjes ofzo).

Ik heb op youtube al vele videos gezien maar ik betrouw deze niet echt.

Ik heb net DVD's gevonden die mogelijk kunnen helpen bij het opnieuw installeren van de basis

* ASUS Driver & Utility VER.1.0 notebook series

* Power2Go 6.0 Cyberlink

* Asus Recovery DVD for Vista

Geen idee waar ze juist voor staan maar dat zijn ze dus.

En nu zit ik vast!

Dus heb ik eigenlijk 2 vragen:

1. Kent er iemand een goede tutorialvideo voor het zuiver maken van mijn ASUS zonder deze te beschadigen?

2. Hoe ben ik zeker dat echt alles van mijn laptop af is en hoe zet ik de basisinstallatie er terug op?

Ook als er iemand nog tips heeft voor een betere beveiliging van mijn pc (zoals virusscanner, andere programma's) zou ook handig zijn!

Ik weet echt niet hoe ik hieraan moet beginnen!

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Schmut,

welkom op PCH... :-)

Probleem is dat je geen installatieschijf van Vista hebt tenzij je die van iemand kan lenen, maar mij lijkt een recovery (terugbrengen naar fabrieksinstellingen) een goeie optie...nadien kan je dan eventueel de lege ruimte gaan overschrijven.

Info over stofvrij maken vind je hier.

Kan je het type van je Asus vermelden ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm... Kan je mij misschien vertellen waar ik dat vind? xD

Ik zie hier wel een labeltje maar daar kan ik amper nog iets van lezen...

Op het einde lees ik nog net: IUseries ofzo?

Als ik een Recovery doe, is alles dan van mijn gehuegen af?

Bedankt voor de link!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een recovery hebt gedaan en dan de lege ruimte overschrijft zit je vrij safe.

Type-aanduiding : normaliter kan je dat terugvinden op een sticker aan de onderzijde...tenzij deze beschadigd is ?...

Er kunnen gedeeltelijk gegevens omtrent type laptop uit een Speccy-logje worden gehaald :

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.