Ga naar inhoud

Draadloze netwerkverbinding met verkeerd geconfigureerd IP-adres

BIR

Aanbevolen berichten

Goedenavond iedereen,

Ik heb sinds gisteren te maken met een vrij tot zeer rot probleem (voor mezelf dan toch). Gisteren rond de middag kwam ik van de ene op de andere moment zonder internet te zitten.

Wat is nu juist het probleem?

Mijn laptop geeft aan dat er verbinding is, zowel op mijn kot als thuis gebeurt die verbinding via een router, maar ik geraak niet op het internet omdat er volgens mijn laptop 'geen internettoegang' is omwille van een verkeerd geconfigureerd ip-adres.

Mijn eerste reactie was (aangezien ik helemaal niet zoveel van computers ken) dat het aan de router moest liggen vermits het een nog zeer nieuwe laptop is (5 maanden oud) en ik dus niet verwachtte om nu al direct problemen te hebben met mijn computer zelf. Ik heb dan de router, op men kot, uitgetrokken en terug ingestoken maar dat hielp niet en aangezien ik thuis net hetzelfde probleem had kon het dus niet aan de router liggen. Een tweede reden dat het niet aan de router kan liggen is dat alleen mijn laptop het probleem heeft.

Ik ben dus gaan zoeken naar oplossingen op het internet en heb er wel wat informatie over gevonden en allerlei tips maar tot nu toe heeft nog niets geholpen.

Als ik bij cmd -> ipconfig kijk, dan geeft hij voor mijn geautomatiseerd geconfigureerd IPv4adres:

169.254.202.92

Ergens op het internet las ik dat als het ip-adres begon met 169.xxx.xxx.xx dat normaal gezien niet mocht en dat leek mezelf dus het probleem te zijn alleen weet ik niet hoe ik het moet aanpakken. Wat ik zelf al gecontroleerd heb:

configuratiescherm -> Netwerk en Internet -> Netwerkcentrum -> adapterinstellingen wijzigen -> draadloze netwerkverbinding:

Bij eigenschappen van men draadloze netwerkverbinding staat bij 'IPv4 (TCP/IP)4' alles op 'automatisch' en hij geeft ook aan dat 'DHCP' ingeschakeld is.

Mss nog een belangrijk bijkomend detail: ook als ik gebruik van een ethernet kabel heb ik geen toegang tot het internet

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen,

alvast bedankt

BIR

aangepast door BIR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je zowel op kot als thuis geen internet hebt zou ik denken dat uw firewall de verbinding blokkeert.

Daarbij kan je zowel lan als draadloos geen verbinding maken.

Misschien heb je over het hoofd gezien dat de laptop een FN + wireless knop heeft.

Bij sommige laptop is er nog zoals bij mij van voor een schuifknopje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontdek net dat als ik ga kijken bij men windows firewall staat dat thuis-of bedrijfsnetwerken (particulier) op 'niet verbonden' staan. Die instellingen worden beheerd via McAfee Personal Firewall. Alleen heb ik totaal geen idee hoe ik er kan voor zorgen dat die op 'verbinden' komt te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He probleem zit normaal niet bij het "schuifknopje" aangezien je dan toch nog steeds bekabeld internet zou hebben.

De firewall zou normaal ook geen probleem mogen geven aangezien een firewall normaal alleen inkomende verbindingen (waarvan de oorsprong niet je eigen computer is) controleert.

Nu is het wel zo dat Macafee een tijdje geleden een bug report heeft uitgebracht dat hier misschien iets mee te maken heeft.

Je zou dus inderdaad eens kunnen proberen de MacAfee eens uit te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.