Ga naar inhoud

powerline adpaters

Eve

Aanbevolen berichten

heb thuis een gesloten varkensbedrijf en verwerk alle gegevens in een computerprogramma. om nog eficienter te werken zou ik met een pockte pc willen rondlopen in mijn stallen. Omdat ik graag zou hebben dat die gegevens van de pocket pc rechtstreeksdoorgestuurd zoudenworden naar mijn laptop heb ik internet nodig in mijn stal. Kabels trekken en een draadloos netwerk opstarten kost veel geld. Heb nu gehoord van die powerline adapters. Zou dat kunnen werken vanuit het huis naar mijn stallen? zou dit draadloos kunnen werken? (we hebben een 3fasen aansluiting op het net)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een powerline verbinding zal normaal genomen werken als je twee stopcontacten over dezelfde meter lopen.

Er bestaan versies waarvan één plug een Wifi connectie bevat of je zou er een draadloos toegangspunt of router op kunnen aansluiten. Dus je hebt wel een goede kans dat het werkt maar garanderen kan ik niet. Misschien dat je een manier vindt om het eens te testen (powerline lenen of vriendelijke leverancier vinden ...).

Een ander puntje om in de gaten te houden is dat je applicatie in staat moet zijn om zowel op je laptop als op een draagbaar toestel te werken, dus je draagbaar toestel zal waarschijnlijk windows moeten kunnen draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 3 fase aansluiting.

Powerline werkt prima als je op de zelfde fase draad is ingesteld.

Dus bieden stopcontacten op de zelfde fase draad en nog liefst dezelfde zekering.

Maar ik denk dat bij u beter is om toch draadloos te werken.

Het is ook goedkoper dan een goede powerline.

Als je een router hebt dan kan je nog een range extender plaatsen.

Maar veel hangt natuurlijk af hoe ver de stal van de huis ligt.

Een pluspunt bij powerline is dat het niet afhankelijk is van de vrij vochtige omgeving in de varkenstal.

Maar de afstand spreek ook een zeker rol.

Laten we zeggen dat 100 meter in principe wel kan maar in praktijk weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.