Ga naar inhoud

Geen draadloze verbinding notebook

bouwkunde

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds gisteren (ervoor nooit problemen gehad) lukt het me niet meer om met mijn laptop verbinding te maken met de draadloze "Eurodocsis3" modem van Telenet (Fibernet).

De signaalsterkte is 100% en het netwerkcentrum van mijn laptop vindt de modem dus telkens terug.

Bij draadloze verbindingen zie ik 2 verbindingen staan : Broadcom 4313 en Microsoft Virtual Wifi Miniport Adapter

Waarom 2 snap ik niet, en ik weet niet of het hiermee te maken heeft.

Met mijn gsm lukt het wel om een verbinding met de draadloze router te maken !! ??

En wat nog straffer is : Ik kan met mijn laptop wel verbinding maken met een aantal routers van de geburen die het netwerkcentrum weergeeft en die blijkbaar niet beveiligd zijn. En dat zelfs met signaalsterkte van 15% !! Dus hieruit besluit ik dat mijn netwerkkaart van de laptop nog wel OK is.

Als ik handmatig verbinding probeer te maken met de draadloze modem dan loopt hij een tijdje en geeft dan eer "Er kan geen verbinding gemaakt worden met ....."

Ik heb al vanalles geprobeerd.

1. Modem gereset

2. Stroom modem meer dan 2 min uitgeschakeld en terug in.

3. Windows firewall nagekeken en zelfs eens uitgeschakeld om te kijken of dat het is ... nee dus

4. Routerinstellingen op laptop verwijderd en opnieuw ingesteld.

5. Router via Telenet gereset

6. .......ten einde raad ben ik hier terecht gekomen !

:hmmmm:

Ik heb gisteren een systeemherstel uitgevoerd tot een datum waar ik zeker van ben dat de laptop optimaal werkte ... doch zonder resultaat !

Alle hulp is meer dan welkom ........

Oh ja : Mijn laptop is een HP Pavilion Dv7 met Windows 7

BEDANKT !

aangepast door bouwkunde
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.