Ga naar inhoud

Skype geeft netwerk problemen

simol90

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn stage in New York en gebruik skype om contact te houden met het thuisfront. Het wil echter zo zijn dat elke keer als ik ga skypen ik mijn netwerk verbinding na enkele minuten verlies. Dit geeft veel irritatie.

We hebben de provider gebeld om te vragen of het aan hun kant kon liggen maar zijn nu overtuigd dat er niets mis is met de modem. Zelf denk ik dat het met de router te maken heeft.

We gebruiken een Belkin F7D8302 router.

Op de router is met een kabel aangesloten een X-box. Verder gebruiken we met z'n 3en draadloos het netwerk met onze laptops. Zodra ik iemand bel om te skypen valt na enkele minuten de netwerk verbinding bij ons allemaal weg. Na het herstarten van de router doet deze het weer. Het maakt verder niet uit of er 1 persoon de verbinding gebruikt of dat er meerdere tegelijk zitten te internetten.

Wie kan mij verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enkele jaren geleden ook intensief Skype gebruikt van en naar de USA zonder noemenswaardige problemen. Dat was wel zonder de Skype video opties.

Ik bel nu nog geregeld naar de VS zowel naar andere Skype abonnees als naar gewone nummers (Skype out) maar ook wel zonder video.

Het zal er waarschijnlijk erg vanaf hangen hoe de kwaliteit van je internet daar is en je moet er wel rekening mee houden dat de kwaiteit in het algemeen in de VS een stuk lager is dan hier. Komt bij dat onze amerikaanse vrienden het niet al te nauw nemen met het gebruiken van proxy's etc, (ze worden geconfronteerd met een tekort aan IP4 adressen).

Het enig dat ik zou kunnen aanraden is dat je de XBox niet gebruikt als je Skype gebruikt. De Xbox wil wel eens rare effecten geven qua routing en gebruikte poorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.