Ga naar inhoud

beveiliging C schijf machtiging

helus

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik heb per vergissing mijn machtigingen van "administrator en gebruiker" via eigenschappen c-schijf beperkt tot "lezen en uitvoeren/lezen/mapinhoud weergeven". Ik heb getracht deze aan te passen via het "bewerken" van beveiliging maar ik kan niks meer aanvinken daar ik geen machtigingen meer heb. Ik probeerde een herstelpunt te gebruiken van voor de aanpassingen maar dit heeft precies geen invloed op mijn machtigingen als administrator of gebruiker. Kan iemand mij vertellen hoe ik terug toestemming kan verwerven om te "wijzigen en schrijven" .

bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik veronderstel dat je dit bedoeld, maar ik kan niks aanvinken, alles is grijs en ontoegankelijk.

ook vind ik de term "bewerken" niet terug. als je een idee hebt hoe ik dit kan omzeilen mag je het altijd laten weten.

post-31167-1417704756,2919_thumb.jpg

denk je dat het eventueel mogelijk is om via opdrachtprompt commando's aanpassingen door te voeren, om rechten te veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog administrator, maar ik heb mezelf te weinig rechten gegeven om nog iets te kunnen aanpassen:

kan geen rechten aanpassen, kan geen nieuwe gebruiker/administrator aanmaken.

Een mogelijkheid zou misschien kunnen zijn om in te loggen onder SYSTEM-gebruiker deze heeft wel nog volledige toegang tot het systeem, maar ik weet niet hoe ik dit moet doen. Als het mogelijk is om via SYSTEM in te loggen zou ik administrator rechten kunnen aanpassen, maar ik vind nergens terug hoe ik op deze manier kan inloggen. Als je dit eventueel weet zou het al een stap vooruit zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • 2 weken later...

Dag clarkie,

het probleem is intussen verholpen.

wat ik ervan heb begrepen heb, was dit indirect mogelijk door eerst machtigingen toe te voegen in een submap van program files waardoor ik terug rechten kreeg op mijn bovenliggende c-schijf, waarna ik mijn machtigingen terug kunnen herstellen.

bedankt,

helus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te lezen dat je probleem opgelost is, en bedankt voor het plaatsen van de oplossing.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.