Ga naar inhoud

Veel problemen na installen nieuwe ram


Aanbevolen berichten

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb mijn dominator gt's vervangen door 4 x 2 gb corsair vengeance 1600 mhz cl 9. Heb al meerdere malen ram vervangen en nooit problemen gehad. Deze keer kreeg ik echter verschillende problemen. De pc bootte in het begin zonder problemen met het nieuwe ram. Ik ging naar de bios instellingen, zag dat ze op 1800 mhz stonden ( nog van vorig ram ) en besloot toen om de pc op te starten. Zwart scherm en ik moest uiteindelijk resetten. Heb toen dus gereset en de bios instellingen van het ram naar 1600 mhz gewijzigd. Daarna weer opgestart maar toen kreeg ik een foutmelding, dat er een softwareprobleem was of dat er nieuwe hardware geinstalled was. Ik kon kiezen tussen herstellen of gewoon opstarten dus koos ik voor herstellen. Het proces begon maar liep uiteindelijk vast en muis/toetsenbord werkten niet meer. Heb zo 10 min zitten wachten en toen gefrustreerd weer gereset. Weer opgestart en toen tot de conclusie gekomen dat geen enkele usb poort het deed terwijl die nog werkten ( zie toetsenbord ) tijdens bios. Daarna snelheid op auto ( = 1066 mhz ) gezet... Nu werken de usb poorten en mn toetsenbord/muis weer maar nu blijkt er een probleem te zijn met het internet. Na het opstarten werkte het 30 seconden, daarna niet meer. Heb dus problemen vaststellen gedaan, blijkt dat er plots geen netwerkadapter driver meer geïnstalleerd is ??

Iemand een idee wat er in godsnaam aan de hand is en hoe ik het oplos ?

Alvast bedankt !

ps: excuses voor het lange bericht...

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude latjes heb ik niet meer...

Het is wel gelukt om hem relatief stabiel te laten draaien op 1600 mhz.

Er is echter een periode van 30 seconden waarbij het beeld gewoon zwart is en de lichtjes van toetsenbord en muis uitgaan. Vroeger was dit niet zo.

Ik zal eens memtest86+ proberen.

mvg

---------- Post toegevoegd om 21:18 ---------- Vorige post was om 21:15 ----------

Heb ook eens enkele registry cleaners laten draaien en zit momenteel al aan een totaal van meer dan 1000 register fouten...

Is het wel veilig om elke registry cleaner zijn werk te laten doen ? Ccleaner vond namelijk niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.