Ga naar inhoud

bestanden over zetten van C naar D


bono364

Aanbevolen berichten

Wat heel belangrijk is dat indien dit nog niet gebeurt is je map "mijn documenten" overzetten naar de D, hoe je dat moet doen lees je verderop.

Als je Windows die op de C staat de geest geeft blijven je persoonlijke bestanden die dan op de D staan bewaard.

Ook al je andere eigen bestanden zoals documenten, muziek, films, foto's hebt of aanmaakt best op die D zetten.

Zo heb je vrije ruimte genoeg op je C en al je eigen bestanden staan veilig op een andere partitie.

Indien je harde schijf stuk gaat ben je die bestanden natuurlijk ook kwijt.

Daarom best backups maken op een extern medium.

De map "mijn documenten" overzetten doe je zo:

Maak op de D schijf eerst een nieuwe map aan bijvoorbeeld:naam\documenten.

Die map aanmaken is zeer belangrijk, zet je map "mijn documenten" nooit rechtstreeks in een andere partitie.

Klik vervolgens met de rechter muisknop op de originele map (C:\Gebruikers\inlognaam\Documenten/C:\Gebruikers\inlognaam\Mijn documenten).

Kies Eigenschappen.

Dan ga je naar het tabblad Locatie.

Klik op de knop Verplaatsen.

Navigeer naar de reeds aangemaakte map D:\naam\Documenten en klik op de knop Map selecteren.

Klik op de knop Toepassen gevolgd door de knop Ja om niet alleen de complete map Documenten (inclusief bestanden) automatisch naar de nieuwe locatie te verplaatsen, maar tegelijkertijd ook Windows te informeren over de nieuwe opslaglocatie.

post-23245-1417704764,6817_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke maar alleen weet ik niet waar mijn documenten staat?

Je kan ook via start naar documenten gaan, klik daar met de rechtermuisknop op "mijn documenten".

Dan kies je eigenschappen.

Zo geraak je ook aan het scherm uit bericht 11.

post-23245-1417704764,7534_thumb.png

Wat bedoel je met automatisch naar D gaan?

Vanwaar komen die filmpjes, waar staan die momenteel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.