Ga naar inhoud

Formule maken die bij bepaalde dagen, bepaalde tijden weergeeft....

jimmy_claes

Aanbevolen berichten

Ik ben een bestand aan het proberen te maken voor mijn uren in te vullen van het werk.

Bepaalde formules krijg ik niet voor elkaar.... Ik weet wel wat erin moet staan, maar weet niet hoe ik het moet formuleren in de formule....

Hoop dat jullie mij hier een beetje kunnen helpen....

Het gaat over dit:

Als A5 maandag, dinsdag, woensdag of donderdag is moet in G5 "8:00" ingevuld worden, tenzij F5 kleiner is dan "8:00" want dan moet gewoon de waarde van F5 worden ingevuld in G5

Als A5 vrijdag is moet in G5 "6:00" ingevuld worden, tenzij F5 kleiner is dan "6:00" want dan moet gewoon de waarde van F5 worden ingevuld in G5

Als A5 zaterdag, zondag of een feestdag is moet er in G5 "0:00" worden ingevuld

En bestaat er ook een manier om bvb als bij werf "Jimmy Claes" is ingevuld, dat dan automatisch de cellen "datum, start, stop, pauze en gewerkt" worden gekopieerd op het tabblad met dezelfde naam als is ingevoerd bij werf?

Dus met andere woorden:

Als bijvoorbeeld cel B5 is ingevuld met "Jimmy Claes" moeten de waardes van "datum, start, stop, pauze en gewerkt"

automatisch worden toegevoegd op het tabblad Jimmy Claes.

overzicht werk.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jimmy Claes,

Als A5 maandag, dinsdag, woensdag of donderdag is moet in G5 "8:00" ingevuld worden, tenzij F5 kleiner is dan "8:00" want dan moet gewoon de waarde van F5 worden ingevuld in G5

Als A5 vrijdag is moet in G5 "6:00" ingevuld worden, tenzij F5 kleiner is dan "6:00" want dan moet gewoon de waarde van F5 worden ingevuld in G5

Als A5 zaterdag, zondag of een feestdag is moet er in G5 "0:00" worden ingevuld

Eerst dit maar eens oplossen, en dan kan ik kijken of de rest ook te doen is.

Groeten,

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bucky,

dit is het helemaal. Knap gevonden. Maar zou je nog iets willen aanpassen als dat mogelijk is?

Ik bedoelde eigenlijk Als A5 zaterdag, zondag of een betaalde feestdag is moet er in G5 "0:00" worden ingevuld

Ik ben je in elk geval al enorm dankbaar dat je je tijd en kennis hierin wilt steken.!!!!

Heb je enig idee of het andere ook mogelijk is? Want weet het niet zo goed, zou wel enorm goed zijn als dat zou lukken. Maar echt, ik ben je nu al enorm dankbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jimmy,

Op het Blad "DATA" kun je feestdagen verwijderen, dus als je alléén de betaalde feestdagen laat staan is dit probleem opgelost.

Het andere zal ik nog naar kijken, hier is een stukje VBA code voor nodig en gezien dat niet mijn sterkste kant is zal ik het in de richting van een filter moeten zoeken. Maar eerst naar de voetbal op tv;-)

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.